Remont mostu nad Wieprzem i nowe przystanki między Lubartowem a Parczewem.

Remont mostu nad Wieprzem i nowe przystanki między Lubartowem a Parczewem.

01 lutego 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Prace między Lubartowem a Parczewem objęły dwustumetrowy most nad Wieprzem, wymieniane są tory, widać efekty prac na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za 90 mln zł, współfinansowaną ze środków RPO woj. lubelskiego.

Remont mostu nad Wieprzem. Fot. PKP PLK

Zmieniają się przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ustawiono już ścianki peronowe, zamontowano kable i słupy oświetleniowe. Układana jest antypoślizgowa nawierzchnia. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dwustumetrowy most nad rzeką Wieprz w Lubartowie jest największym i najważniejszym obiektem inżynieryjnym na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja przeprawy. Część stalowej kratownicy pokryto już powłoką antykorozyjną. Remontowane są podpory i przebudowywane przyczółki. Po pracach na moście zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd składów towarowych o większym nacisku – do 221 kN/oś.

Roboty są realizowane na ponad 26 km linii. Na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska wykonawca montuje nowe szyny i podkłady. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Na kolejnym odcinku między Brzeźnicą a Parczewem demontowany jest stary tor i przygotowywany jest teren pod nowy. Postępuje demontaż peronów na przystankach Gródek i  Zabiele.

Nowe tory na szlaku Lubartow - Brzeznica Bychawska. Fot. PKP PLK

W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Parczew Kolejowa Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei.

Budowa nowego peronu - przystanek Tarło. Fot. PKP PLK

Projekt obejmuje również przystanek Ciecierzyn na odcinku Lublin  - Lubartów. Z nowego peronu w Ciecierzynie podróżni korzystają już od grudnia ubiegłego roku. Dzięki przebudowie układu torowego między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.Podczas prac na jednotorowej linii obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Liczby inwestycji:

  • 2 – nowe przystanki w Laskach i Berejowie
  • 8 – zmodernizowanych stacji i przystanków
  • 13 – zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 26,5 km – wymienionych torów
  • 8 – wyremontowanych mostów