Thales podpisał umowę z Deutsche Bahn na modernizację systemu sygnalizacyjnego w Stuttgarcie. Innowacyjne rozwiązania firmy Thales zwiększą przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. bez konieczności budowy dodatkowych torów. Wartość kontraktu opiewa na sumę 127 milionów euro. Podobne rozwiązania Thales Polska będzie chciał zaproponować w ramach kolejowego komponentu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Deutsche Bahn pod nazwą „Cyfrowe koleje w Niemczech” zmodernizuje infrastrukturę kolejową w całym regionie Stuttgartu. Wyposaży dworce i tory w cyfrowy system sygnalizacji DSTW, europejski system sterowania pociągami ECTS i system automatycznego sterowania pociągami ATO.
Wygrany przez Thales kontrakt obejmuje instalację cyfrowego systemu sygnalizacji, systemu ECTS oraz prace przygotowawcze do wdrożenia automatyki przytorowej i rozwiązań do zarządzania przepustowością CTMS. Do zainstalowania będzie ponad 6 000 balis systemu ETCS, ponad 1 300 liczników osi i około 650 innych urządzeń przytorowych.
Modernizacja całego regionu Stuttgartu jest częścią programu „Cyfrowe koleje w Niemczech", który ma zwiększyć przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. Stuttgart, dzięki zaangażowaniu m.in. grupy Thales, będzie pierwszym miastem w Niemczech z cyfrowym węzłem komunikacyjnym.
– Modernizacja tak wielkiego węzła komunikacyjnego jest dużym wyzwaniem, ale również wyznacza nowe standardy na kolei. Takie sprawdzone rozwiązania będziemy mogli m.in. zaproponować Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, CPK w Polsce. Niektóre technologie będzie można wręcz przenieść czy to ze Stuttgartu, czy z Incheon*(Korea Południowa), gdzie również realizowaliśmy projekty kolejowe i lotnicze. – wyjaśnia Paweł Przyżycki, Dyrektor Zarządzający obszaru transportu w Thales Polska.
Prace modernizacyjne w Stuttgarcie mają się zakończyć w 2025 roku. Od tego czasu pociągi dalekobieżne, regionalne i miejskie będą podróżować po najnowocześniejszej cyfrowej infrastrukturze kolejowej w kraju. Na głównej trasie kolei miejskiej S-Bahn innowacyjne rozwiązania umożliwią zachowanie krótszych odcinków separacji pomiędzy pociągami. Pociągi linii miejskich będą jeździły w mniejszych odstępach, a ich przepustowość zwiększy się bez konieczności budowy dodatkowych torów. Cyfrowa modernizacja sieci kolejowej w całych Niemczech ma zostać ukończona do 2035 roku.
* Centralny Port Komunikacjny (CPK) podpisał z lotniskiem Incheon w Korei Południowej umowę współpracy na okres 3 lat. Lotnisko Incheon zostało doardcą strategicznym CPK.
Thales (Euronext Paris: HO) jest globalnym liderem technologicznym kształtującym dzisiejszy świat. Grupa zapewnia innowacyjne rozwiązania i produkty klientom z branży lotniczej, kosmicznej, transportowej, cybernetycznej oraz zbrojeniowej. W 2019 roku, dzięki 83 tys. pracownikom zatrudnionych w 68 krajach, przychody Grupy wyniosły 19 miliardów euro. Thales inwestuje przede wszystkim w innowacje cyfrowe – łączność, Big Data, sztuczną inteligencję i cyberbezpieczeństwo, czy technologie, które wspierają firmy, organizacje i rządy w przełomowych dla ich działalności momentach.