Od nowego rozkładu jazdy w grudniu ubiegłego roku, Koleje Holenderskie ( NS ) miały korzystać z dwóch lokomotyw elektrycznych Siemens Vectron niezbędnych do przywrócenia połączenia NightJet z Austrią i Niemcami. Zostały wydzierżawione od firmy European Locomotive Leasing ( ELL ). Umowa na ich dostawę została podpisana przez obie strony pod koniec sierpnia 2020r. Urochomienie projektu opóźniiła jednak pandemia COVID-19
Pierwsza z lokomotyw o numerze 193 766 przybyła do Holandii na przełomie sierpnia i września 2020 roku, gdzie została poddana jazdom próbnym, wykorzystano ja również do szkolenia maszynistów. Druga o numerze 139759 dołączyła do niej w listopadzie ubiegłego roku. Obie lokomotywy pojawiły sie w Amsterdamie w barwach ELL. To pierwsze na sieci holenderskiej lokomotywy Vectron, które będą wykorzystywana w ruchu pasażerskim. Od jesieni 2017 lokomotywa została dopuszczona do przewozu towarów w Holandii, po czym Vectron w krótkim czasie był coraz częściej widoczny na holenderskich kolejach.
10 marca obie lokomotywy, już w najnowszej malaturze Kolei Holenderskich ( NS ) były widziane we Frankfurcie nad Menem, w trakcie przejazdu z Wiednia do Amsterdamu.
ELL, czyli European Locomotive Leasing, to firma zajmująca się leasingiem lokomotyw. Cała flota tej organizacji składa się wyłącznie z lokomotyw Siemens Vectron, które były dostarczane z fabryki Siemensa od IV kwartału 2016 roku. Lokomotywy są przeznaczone zarówno do przewozów pasażerskich, jak i towarowych, a ponieważ mają system wielonapięciowy, mogą być używane w kilku krajach. Lokomotywy osiągają prędkość maksymalną 200 kilometrów na godzinę i moc 6400 kilowatów.