Stacja Warszawa Gdańska od dziś, 26 marca obsługuje dodatkowo ponad 40 pociągów PKP Intercity, które dotychczas kursowały przez stację Warszawa Zachodnia do Warszawy Centralnej. Na Zachodniej wykonawca rozszerzył zakres prac o perony nr 6 i 7 oraz o obszar przejścia podziemnego od strony ul. Tunelowej.
Ze stacji Warszawa Gdańska korzystają dziś podróżni pociągów kursujących między stolicą
a Łodzią Fabryczną m.in. IC, „Łodzianin”, IC „Boryna”, IC „Telimena”, IC „Rubinstein”, IC „Łęcka” i IC „Tuwim”, a także IC „Zamenhof” rel. Warszawa Gdańska – Zielona Góra, IC „Noteć” rel. Piła – Warszawa Gdańska – Piła, IC „Warta” rel. Poznań Główny – Warszawa Gdańska, IC „Daszyński” rel. Bielsko-Biała Główna/Zwardoń – Warszawa Gdańska. Warszawa Gdańska jest jedynym postojem w stolicy dla IC „Lubuszanin” rel. Zielona Góra – Chełm, TLK „Parsęta” rel. Łódź Fabryczna – Kołobrzeg, IC „Skarbek” rel. Olsztyn – Bielsko-Biała, IC „Pilecki” rel. Racibórz – Białystok.
Na stacji Warszawa Gdańska pociągi zatrzymują się przy 3 peronach. Na każdym są windy. Dodatkowo w zakresie przebudowy stacji przygotowane zostały schody ruchome. Od stycznia br. schody ruchome ułatwiły dostęp na peron nr 4. W ostatnich dniach także na pozostałe dwa perony. Bezpieczną komunikacje między peronami, dworcem oraz do metra, tramwajów i autobusów zapewnia przejście podziemne. Komunikację w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwią dwie kładki - od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza i od zachodniej strony stacji, od peronów do ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Przejścia udostępnione będą w połowie roku.
Pasażerów, którzy podróżują do Warszawy lub przewidują przesiadkę w stolicy, prosimy o zwrócenie uwagi na zmiany w kursowaniu pociągów na portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników. Lista pociągów ze zmienioną trasą kursowania jest dostępna również na specjalnej stronie uruchomionej przez PKP Intercity intercity.pl/wwk
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.