Maersk uruchamia cotygodniową usługę intermodalną z/do Burgas i Warny

Maersk uruchamia cotygodniową usługę intermodalną z/do Burgas i Warny

22 lipca 2021 | Źródło: Maersk / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Transport towarowy w Bułgarii jest w dużym stopniu zdominowany przez transport drogowy. W połowie XXI wieku kolej pozostawała głównym środkiem transportu towarowego, ale wraz z rosnącymi problemami z utrzymaniem infrastruktury i obniżeniem prędkości, autostrady przenosiły stopniowo coraz większą część ładunków.

Fot. Maersk

Jako globalny integrator logistyki kontenerowej - A.P. Moller - Maersk stawia na transport kolejowy w Bułgarii i od dziś oferuje usługi kolejowe w obu kierunkach - importu i eksportu - z portu w Burgas do Plovdiv, drugiego co do wielkości miasta w kraju, łączącego stolicę Sofię z codziennym transportem wahadłowym ciężarówek.

"Wielkość i obecność Maersk w Bułgarii daje nam wyjątkową pozycję do wzmocnienia krajobrazu logistycznego w tym kraju. Zaoferowaliśmy naszym klientom nie tylko zmianę z transportu samochodowego na kolejowy, ale także włączenie kolei do ich łańcuchów dostaw w sposób, który stanowi dodatkową wartość dla ich logistyki i biznesu. Zapewniamy im elastyczność i możliwość wykładniczego wzrostu zdolności przewozowej w razie potrzeby; elastyczność, ponieważ jesteśmy w stanie dostosować się do indywidualnych wymagań i z 3-dniowym wyprzedzeniem możemy zorganizować dodatkowy przejazd pociągu; niezawodność w zakresie kosztów i obsługi, a także bezpieczeństwo, ponieważ koszty wypadków związanych z transportem drogowym są 20 razy wyższe niż kolejowym" - wyjaśnia Sedef Ayhan, dyrektor zarządzający na obszar EME w Maersk.

Źródło: Maersk

Usługa ta jest dla nas kluczem do zwiększenia odporności i sprawności łańcucha dostaw w obecnych trudnych czasach. Dzięki włączeniu kolei, oszczędzamy 40 km z Burgas do Sofii. Fakt, że kolej podróżuje nocą i gromadzi duże partie towaru pomaga nam uzyskać lepsze czasy tranzytu i ogólnie zmniejszyć emisję CO2 w naszym łańcuchu dostaw, ponieważ transport kolejowy wytwarza 16 razy mniej zanieczyszczeń niż transport drogowy - mówi Jarosław Sobczyk, Dyrektor Logistyki w Jysk Bulgaria.

Maersk przoduje w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, łącząc swoją globalną sieć, ofertę intermodalną i dogłębną wiedzę specjalistyczną z pionierskimi innowacjami cyfrowymi, aby umożliwić naszym klientom wyprzedzanie innych.
 

A.P. Moller - Maersk jest zintegrowaną firmą zajmującą się logistyką kontenerową, działającą na rzecz łączenia i upraszczania łańcuchów dostaw swoich klientów. Jako światowy lider w dziedzinie usług spedycyjnych, firma działa w 130 krajach i zatrudnia około 80 000 osób.