Pierwszy bezpośredni pociąg kontenerowy z Ukrainy do Chin

Pierwszy bezpośredni pociąg kontenerowy z Ukrainy do Chin

28 września 2021 | Źródło: Centrum Strategii Transportowych (https://cfts.org.ua)
PODZIEL SIĘ

Ukrzaliznycia (Koleje Ukraińskie) kontynuuje rozwój międzynarodowego ruchu kontenerowego i otwiera nowe trasy. 28 września 2021 roku ukraiński przewoźnik uruchomił pierwszy w historii niepodległej Ukrainy pociąg kontenerowy z ładunkiem eksportowym na trasie Ukraina - Chiny.

Fot. Centrum Strategii Transportowych

Pociąg odjechał z terminalu kontenerowego Ukrzaliznycia CTS w Kijowie. Pociąg składa się z 43 czterdziestostopowych kontenerów z tarcicą. W drodze do miasta Xi'an pociąg przejedzie prawie 10 tysięcy kilometrów przez terytorium 4 krajów, szacowany czas podróży to 18 dni. Do tej pory, od lata 2020 roku, takie pociągi z ładunkami kontenerowymi jeździły tylko z Chin na Ukrainę.

Organizatorzy przedsięwzięcia poinformowali, że transport ładunku był opracowywany przez trzy miesiące, z uwzględnieniem doświadczeń zdobytych podczas uruchamiania pociągów kontenerowych w imporcie.

W połowie września do Kijowa przyjechał pociąg kontenerowy z Chongqing, który dostarczył 62 kontenery. Ten pociąg był 50-tym wysłanym z Chin na Ukrainę. Bezpośrednie pociągi kontenerowe między Chinami a Ukrainą zaczęły kursować regularnie latem 2020 roku.

Zdaniem Ołeksandra Kubakowa, Ministra Infrastruktury, Ukraina ma ogromny potencjał eksportowy. - Ważne jest  zintegrowanie z globalnym systemem transportu multimodalnego, który szybko się rozwija i definiuje nowoczesną logistykę. Na przykład w UE udział ruchu kontenerowego wynosi około 45%. Na Ukrainie mówimy o zaledwie 2,5%.

Obecnie Ukraina nie może w pełni wykorzystać korzystnego położenia geograficznego, ponieważ w rzeczywistości infrastruktura kolejowa i portowa jest nadal przestarzała.

Ukraina nie może ignorować rynku i potencjału transportu multimodalnego, w szczególności w relacjach z krajami azjatyckimi - dlatego modernizacja i budowa infrastruktury dla transportu morsko-kolejowego będzie jednym z głównych zadań „Wielkiego Budownictwa” w nadchodzącym latach - powiedział Minister Infrastruktury Ukrainy.

 

Oddział CTS "Lisky" SA "Ukrzaliznycia". Fot. Centrum Strategii Transportowych

 

Oddział CTS "Lisky" SA "Ukrzaliznycia" -  jest odrębnym oddziałem Spółki, który nie posiada osobowości prawnej. Oddział działa w imieniu Spółki i w jej interesie, wykonuje funkcje delegowane przez Spółkę zgodnie z przeznaczeniem, celami i przedmiotem jej działalności. Świadczy szereg usług w zakresie transportu kolejowego i intermodalnego ładunków tranzytowych i eksportowo-importowych w kontenerach. Terminal posiada solidne i stabilne warunki współpracy z wiodącymi organizacjami spedycyjnymi WNP i Europy, co pozwala na kompleksowe usługi spedycyjne dla klientów z dostawą towarów w systemie door-to-door na terenie WNP, krajów bałtyckich i Europy. Oddział posiada terminale kontenerowe w Kijowie, Charkowie, Dniepropietrowsku, Odessie oraz kompleks przeładunkowy w Czopie.

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Mirosław Skubiszyński Wiceprezesem Zarządu - dyrektorem ds. eksploatacji w Zarządzie PKP PLK S.A. Mirosław Skubiszyński Wiceprezesem Zarządu - dyrektorem ds. eksploatacji w Zarządzie PKP PLK S.A.
Następny artykuł Kontrakt z Alstomem na dostawę lokomotyw elektrycznych na Ukrainę może zostać wkrótce podpisany Kontrakt z Alstomem na dostawę lokomotyw elektrycznych na Ukrainę może zostać wkrótce podpisany