Węgierska spółka DB Schenker przedłużyła kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Audi w Győr

Węgierska spółka DB Schenker przedłużyła kontrakt na obsługę logistyczną fabryki Audi w Győr

13 października 2021 | Źródło: https://iho.hu / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Nowy kontrakt podpisany przez DB Schenker i Audi w Győr będzie obowiązywał przez trzy lata. Zakres usług świadczonych na rzecz zakładu Audi, w którym znajduje się największa na świecie fabryka silników, obejmuje obsługę stanowisk przeładunkowych, rozrząd pociągów przychodzących oraz zestawianie pociągów wychodzących z zakładu.

Samochody Audi na platformach pociągu na terenie fabryki. Fot. Attila Vörös / https://iho.hu

Prace ładunkowe prowadzone są przez całą dobę. Wykonują to dwie załogi manewrowe, każda pracująca na 12-godzinnej zmianie, z dwiema lokomotywami i zapasową lokomotywą manewrową. W razie potrzeby, do dyspozycji są nawet cztery lokomotywy wraz z załogami. DB Schenker oferuje również usługi dodatkowe, takie jak przesyłki kurierskie do listów przewozowych pociągów towarowych czy naprawy drobnych usterek w wagonach na miejscu.

Od 2001 roku DB Schenker świadczy usługi w zakresie prac ładunkowych i rozrządów kolejowych dla fabryki Audi w Győr. Podstawą tej wieloletniej i udanej współpracy są wysokie standardy jakościowe węgierskiej spółki DB Schenker. Audi corocznie ocenia poziom jakości usługodawców logistycznych, z którymi współpracuje na Węgrzech. W tym kontekście DB Schenker regularnie plasuje się w pierwszej dziesiątce, a jako dostawca usług kolejowych - na pierwszym miejscu.

 

Hala stanowisk ładunkowych w fabryce Audi w Győr. Fot. Attila Vörös / https://iho.hu

 

- To wielkie osiągnięcie, że po raz kolejny udało nam się wygrać z innymi konkurentami w przetargu na usługi rozrządowe dla kolei Audi. Jest to jednocześnie wyraźny dowód na to, że jesteśmy w stanie sprostać rosnącym potrzebom naszych klientów - powiedział Nándor Németh, dyrektor zarządzający firmy. Wegierska spółka DB Schenker ma siedzibę w Győr i kilka oddziałów na terenie całego kraju.

W ubiegłym roku spółka uzyskała wszystkie niezbędne zezwolenia do samodzielnego wykonywania międzynarodowych przewozów kolejowych do, z i przez Węgry. Do tego dochodzą umowy transferowe z ważnymi partnerami w sąsiedniej Austrii i Rumunii, a także z kolejami państwowymi Serbii, Chorwacji, Słowenii i Słowacji. Obecnie firma zatrudnia ponad 80 pracowników i posiada własną flotę lokomotyw manewrowych.