Po 12 latach między województwem świętokrzyskim i łódzkim zostaną wznowione połączenia kolejowe.

Po 12 latach między województwem świętokrzyskim i łódzkim zostaną wznowione połączenia kolejowe.

29 października 2021 | Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PODZIEL SIĘ

Od połowy grudnia, po 12 latach między województwem świętokrzyskim i łódzkim zostaną wznowione połączenia kolejowe. Podróżni skorzystają z lepiej przygotowanych stacji i przystanków na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego. Nowe perony wybudowano w Skarżysku Milica, Stąporkowie, Bliżynie, Końskich i Opocznie.

Prace wykończeniowe na peronie w stacji Końskie. Fot. Izabela Miernikiewicz/ PKP PLK

Na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Stąporków, Bliżyn, Końskie i Opoczno wybudowano nowe perony, na których ułożona została nawierzchnia z płyt wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla niewidomych i niedowidzących. W budowie są pochylnie i drogi dojścia na perony. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na przystankach: Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń poprawiona została nawierzchnia peronów. Montowane jest nowe oświetlenie. Rozpoczyna się montaż wiat, ławek i gablot informacyjnych. Odnowiony zostanie peron w Wąsoczu Koneckim.

 

Budowa pochylni do peronu w Stąporkowie. Fot. Izabela Miernikiewicz

 

Nowy tor w rejonie stacji Końskie Fot. Izabela Miernikiewicz / PKP PLK

 

Nowe tory i przebudowane przejazdy

Są już nowe tory na stacjach Końskie i Stąporków. Zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych. Budowany jest tor przy nowym peronie w Opocznie. Kierowcy korzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych w Końskich i Bliżynie.

Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” i zadania uzupełniającego (Opoczno i Wąsocz Konecki). Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 28,3 mln zł.