EuroDual firmy Stadler dopuszczony do ruchu w Austrii

EuroDual firmy Stadler dopuszczony do ruchu w Austrii

02 listopada 2021 | Źródło: European Loc Pool AG
PODZIEL SIĘ

Firma European Loc Pool AG (ELP) zainicjowała i doprowadziła do homologacji lokomotywy Eurodual w Austrii. Lokomotywy EuroDual są już dostępne do użytku w Austrii.

Lokomotywa EuroDual. Fot. European Loc Pool AG

Dzięki partnerstwu ze Stadler Valencia firma ELP uzyskała w Austrii dopuszczenie do eksploatacji lokomotywy EuroDual na bazie 4. pakietu kolejowego. Od wczoraj lokomotywa EuroDual może kursować na liniach o profilu 312 w sieci ÖBB. Homologacje dla stacji granicznych na Węgrzech (Hegyeshalom), Słowacji (Bratysława) i w Czechach (Břeclav) spodziewane sa pod koniec tego roku.

Wraz ze swoim partnerem serwisowym, firmą Stadler Rail Services, ELP udało się już stworzyć sieć serwisową w Austrii. Pierwsze warsztaty powstały w Wiedniu i Linzu. Wkrótce do sieci warsztatów zostaną dodane kolejne lokalizacje.

Istniejące lokomotywy EuroDual Germany firmy ELP zostaną przebudowane na potrzeby Austrii, deklaracja zgodności dla nowego typu pojazdu EuroDual Germany-Austria spodziewana jest w najbliższych dniach. Przyszłe lokomotywy EuroDual Germany będą dostarczane bezpośrednio z odpowiednią konfiguracją dla Niemiec-Austrii.

Dla ELP jest to duży krok w geograficznym rozszerzeniu obszaru operacyjnego EuroDual. Celem ELP na najbliższe lata jest dalsze rozszerzenie obszaru działania w kierunku Europy Południowo-Wschodniej (Bałkany) oraz w kierunku portu w Rotterdam na linii kolejowej Betuweroute - przeznaczonej dla ruchu towarowego z portu Rotterdam do Zevenaar w pobliżu granicy holendersko-niemieckiej (jej nazwa pochodzi od holenderskiego regionu Betuwe, przez który częściowo przebiega).

Sześcioosiowa lokomotywa hybrydowa EuroDual. Fot. European Loc Pool AG

 

Sześcioosiowa lokomotywa hybrydowa EuroDual  produkowana przez szwajcarska fimrmę Stadler jest czymś więcej niż tylko lokomotywą "ostatniej mili". Może być stosowana na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. W trakcie podróży istnieje możliwość przełączenia z sieci elektrycznej na spalinową. EuroDual Niemcy/Austria i Skandynawia mogą być stosowane na liniach zelektryfikowanych o napięciu 15 kV 16,7 Hz i 25 kV 50 Hz, mają moc 6 150 kW w trybie elektrycznym. Dla linii niezelektryfikowanych EuroDual posiada mocny silnik wysokoprężny o mocy 2,8MW. Lokomotywy dla Skandynawii są wyposażone w pakiet zimowy zapewniający niezawodną pracę w ekstremalnych warunkach pogodowych, przy śniegu i lodzie. Są one przeznaczone do pracy w temperaturach do -40 °C.