Rail&Sea Logistics Group intensyfikuje swoje działania w Chorwacji, Rumunii i Słowenii.

Rail&Sea Logistics Group intensyfikuje swoje działania w Chorwacji, Rumunii i Słowenii.

30 marca 2022 | Źródło: Kurier Kolejowy / Rail&Sea Logistics Group
PODZIEL SIĘ

Rail&Sea Logistics Group to europejska firma zajmująca się logistyką kolejową, koncentrująca się geograficznie na Europie Środkowej, Południowej, Południowo-Wschodniej i Wschodniej. Oprócz siedziby głównej w Austrii, Rail&Sea posiada spółki w 9 innych krajach. Rail&Sea prowadzi terminale przeładunkowe, bocznice zakładowe oraz w wybranych krajach zajmuje się transportem kolejowym. Portfolio uzupełniają własne wagony kolejowe i kontenery specjalne. Jedną z najbardziej dynamicznych organizacji krajowych jest Rail&Sea Logistics Polska Spółka z.o.o.

 

Fot. Rail&Sea Logistics Group

Grupa Rail&Sea Logistics została założona przez Roberta Greisbergera w Austrii w 1997 roku. W związku z nowymi wyzwaniami logistycznymi, które pojawiły się po upadku żelaznej kurtyny i rozszerzeniu Unii Europejskiej, w połowie lat 90. w sercu Europy powstał nowy rynek dla innowacyjnych firm transportowych.

Od 25 lat Rail&Sea Logistics GmbH zaskakuje innowacyjnymi rozwiązaniami, które upraszczają rynek przewozów towarowych po europejskich torach. Od patentu na system załadunku JPT (koniec lat 90.) do dzisiejszego systemu śledzenia GPS dla każdego pojedynczego ładunku kolejowego - innowacyjność była, jest i pozostaje mocną stroną spółki.

 

 

Grupa Rail&Sea stawia na współpracę z wieloletnimi partnerami w zakresie transportu kolejowego. W niektórych krajach projekty wyspecjalizowanej logistyki kolejowej wymusiły powstanie własnych przedsiębiorstw zajmujących się transportem kolejowym. W oparciu o posiadane licencje Grupa Rail&Sea prowadzi własne spółki transportu kolejowego w Chorwacji, Rumunii i Słowenii.

Flota lokomotyw Siemens ER20 jest podstawowym narzędziem dla pociągów prowadzonych na liniach niezelektryfikowanych. Niezawodność i niskie zużycie paliwa są ważnymi czynnikami wydajności dla produkcji pociągów. Od kilku lat firma stawia na kolejny produkt firmy Siemens dla przewozów długodystansowych. Vectron jest podstawą ciągłej pracy bez zmiany lokomotyw w europejskiej sieci przewozów całopociągowych. W marcu tego roku pierwszy Vectron wdrożony został w projekt Rail&Sea. Więcej Vectron’ów w barwach Rail&Sea pojawi się jeszcze w tym roku.

 

Lokomotywy Siemens ER 20 "Herkules" i Siemens Vectron ze składem cystern w Chorwacji. Fot. Siniša Dujmovic

 

Spółka  świadczy specjalistyczne usługi manewrowe dla klientów przemysłowych w Chorwacji i Rumunii. Jako licencjonowany przewoźnik kolejowy wykonuje przewozy w Chorwacji, Rumunii i Słowenii.

 

Rail & Sea RailOperations Rumunia - lokomotywa Faur LDE 125. Fot. Rail&Sea Logistics Group

 

Grupa Rail&Sea Logistics stale powiększa swoją flotę wagonów intermodalnych. W przypadku przewozów do i z portów w Rumunii flotę uzupełniają wagony kontenerowe Sggrs o długości 80 stóp. Do tej pory we flocie dominowały wagony Sgmmnss 40ft i Sgnss 60ft, które służą do transportu własnych kontenerów specjalnych. Rail&Sea opiera się wyłącznie na wagonach z tzw. cichymi hamulcami. 

 

Multibox - Open-Top 20ft Bulk Container. Fot. Rail&Sea Logistics Group

 

Dry Bulk Container 30ft , Sgns wagons. Fot. Rail&Sea Logistics Group

 

Aktualnie Rail&Sea zaangażowała się w proces transportu pomocy humanitarnej dla mieszkańców Ukrainy, zarówno tych, którzy pozostali na Ukrainie jak i tych, którzy trafili do Polski. Wykorzystywany do tego jest głównie magazyn Rail & Sea w Sławkowie, posiadający zarówno rampę z torem normalnym 1435mm, jak i z torem szerokim 1520 mm prowadzącym bezpośrednio na Ukrainę.

 

Pierwszy Vectron w okleinie Rail&sea Logistics. Fot. Siniša Dujmovic