ČD - Telematika zainstaluje pokładowe urządzenia ETCS w Pendolino Kolei Czeskich (ČD).

ČD - Telematika zainstaluje pokładowe urządzenia ETCS w Pendolino Kolei Czeskich (ČD).

12 kwietnia 2022 | Źródło: https://dopravacek.eu / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Elektryczne zespoły trakcyjne ČD serii 680, znane pod nazwą "Pendolino", otrzymają nowoczesny Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). ČD - Telematika, we współpracy z firmą Alstom, wyposaży wszystkie siedem pociągów serii 680 w mobilną część tej najnowocześniejszej technologii. Decyzja ta została podjęta w wyniku przetargu ogłoszonego przez ČD. Szacunkowa wartość kontraktu wynosi około 410 mln CZK.

Fot. dopravacek.eu

 

Pendoilna są wyposażone w unikalną technologię, która zapewnia automatyczne przechylanie pociągu podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, co przyczynia się do większego komfortu pasażerów. Funkcja ta, wraz z innymi unikalnymi cechami, musi być zachowana również podczas instalacji systemu ETCS, dlatego też wyposażenie Pendolina w mobilną część systemu będzie jednym z najtrudniejszych projektów podjętych do tej pory przez ČD-Telematika.

 

Pendolino ČD  z "przechylnym pudłem" na stacji Karlovy Vary. Fot. dopravacek.eu

 

"Instalacja systemu ETCS w lokomotywach elektrycznych i zespołach elektrycznych to nasz największy wkład w zwiększenie bezpieczeństwa przewozów pociągami pasażerskimi na liniach czeskich i zagranicznych" - podkreśla Tomáš Businský, członek zarządu i dyrektor działu ČD - Telematics Infastruktura. "Jednostki 'Pendolino' serii 680 są sztandarowym produktem ČD i projekt doposażenia ich w europejski system sygnalizacji z pewnością będzie cieszył się dużym zainteresowaniem. Jesteśmy ważnym partnerem ČD w dziedzinie modernizacji pojazdów z wykorzystaniem systemu ETCS, a wygrana w tym przetargu tylko potwierdza naszą pozycję w ścisłej czołówce segmentu modernizacji" - dodaje Businský.

"Jednostki Pendolino nie tracą na popularności i planujemy ich eksploatację nawet po 1 stycznia 2025 r., kiedy to zaczną kursować wyłącznie pod nadzorem ETCS na wybranych liniach, wśród których znajduje się praktycznie cała ich trasa szkieletowa między Pragą a Ostrawą. Dzięki systemowi ETCS będą one mogły jeździć na odpowiednich odcinkach infrastruktury z prędkością do 200 km/h i przyczynią się do dalszego skrócenia czasu przejazdu na naszych kolejach. Po zakończeniu modernizacji wybranych odcinków Korytarza 1 i Korytarza 2 czas podróży między Pragą a Ostrawą powróci do poziomu poniżej trzech godzin i ponownie będzie to najszybsze połączenie między tymi dwoma aglomeracjami" - mówi Jiří Ješeta, członek zarządu ČD i zastępca dyrektora generalnego ds. transportu pasażerskiego.

 

Pendolino ČD  na stacji Karlovy Vary. Fot. dopravacek.eu

 

"Wyposażenie 'Pendolin' logicznie, technicznie i czasowo podąża za obecnie realizowanymi projektami instalacji mobilnych części technologii ETCS w wagonach sterowniczych 362, 362 WTB, 162 WTB i 961 ČD, nad którymi z powodzeniem pracujemy od 2019 roku" - przypomina Josef Mrázek, dyrektor programu ETCS w ČD - Telematika.