Alstom wyposaży 37 lokomotyw we flocie SNCB w technologię sygnalizacji ETCS najnowszej generacji.

Alstom wyposaży 37 lokomotyw we flocie SNCB w technologię sygnalizacji ETCS najnowszej generacji.

24 kwietnia 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom wygrał kontrakt na zaprojektowanie, dostawę i utrzymanie (10 lat) systemów sygnalizacji poziomu 2 ETCS (European Train Control System) dla 37 lokomotyw HLD77 we flocie belgijskiego operatora kolejowego SNCB. Umowa ta umacnia partnerstwo między Alstom a SNCB.

 

Lokomotywa HLD77 SNCB. Fot. fr.wikipedia.org

 

ETCS, początkowo zaprojektowany w celu harmonizacji transgranicznego ruchu kolejowego, poprawia prędkość, punktualność i bezpieczeństwo pociągów. ETCS poziomu 2 jest optymalnym rozwiązaniem sygnalizacyjnym dla SNCB i innych operatorów kolejowych na całym świecie, przede wszystkim dzięki swojej elastycznej i skalowalnej konstrukcji. W przypadku kontraktu SNCB, rozwiązanie ETCS będzie integrować funkcje krajowe (TBL1+), aby umożliwić poruszanie się pociągów na liniach wyposażonych w ten system.

SNCB wykorzystuje głównie swoje lokomotywy HLD77 do prac manewrowych. Modernizacja tego taboru będzie miała miejsce w latach 2023-2025.

"Jestem zachwycony tym nowym zamówieniem, które potwierdza zaufanie, jakim SNCB darzy produkty opracowane przez Alstom. W ramach tej nowej umowy Alstom wyposaży nieco ponad 800 wagonów i lokomotyw we flocie narodowego przewoźnika, zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo kolei" - deklaruje Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux. "To także wielka wiadomość dla Belgii, ponieważ zakład w Charleroi będzie odpowiedzialny za ten projekt. Kontynuujemy ekspansję w Belgii i obecnie chcemy zatrudnić 80 nowych pracowników do naszych operacji inżynieryjnych w Charleroi."

Zakład Alstom Group w Charleroi jest globalnym centrum rozwoju, a w ramach nowej umowy będzie odpowiedzialny za inżynierię i dostawę pokładowych elementów systemu sygnalizacji. Zapewni również utrzymanie przez okres 10 lat, w tym części zamienne i naprawy.

Przyznanie tego kontraktu potwierdza wiodącą pozycję firmy Alstom na rynku systemów sygnalizacji kolejowej. W Europie ponad 70% pociągów wyposażonych w ETCS produkcji europejskiej korzysta z systemu Alstom.