Alstom dostarczy 60 dodatkowych pociągów RER NG dla linii RER D i RER E w regionie Île-de-France

Alstom dostarczy 60 dodatkowych pociągów RER NG dla linii RER D i RER E w regionie Île-de-France

26 kwietnia 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom dostarczy SNCF Voyageurs 60 dodatkowych pociągów RER (piętrowy, dwunapięciowy elektryczny zespół trakcyjny) nowej generacji dla linii RER D i RER E sieci Île-de-France, za łączną kwotę prawie 1 mld euro. Finansowane w 100% przez Île-de-France Mobilités, zamówienie to stanowi pierwszą opcję w ramach umowy ramowej podpisanej w 2017 r. między SNCF Voyageurs (na zlecenie Île-de-France Mobilités) a Alstom, na szacunkowe zapotrzebowanie 255 zespołów trakcyjnych. Transza firmowa umowy RER NG obejmowała dostawę 71 pociągów; to nowe zamówienie zwiększa liczbę zamówionych RER NG do 131.

 

Fot. Alstom

 

"Jesteśmy zachwyceni tą opcją, która świadczy o odnowionym zaufaniu SNCF Voyageurs i Île-de-France Mobilités do pociągów RER NG firmy Alstom. Ten pociąg nowej generacji poprawi doświadczenie podróżowania wszystkich mieszkańców Île-de-France, zapewniając większy komfort i niezawodność" - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Kontrakt ten wpisuje się w politykę realizowaną przez Île-de-France Mobilités, polegającą na modernizacji całego taboru w sieci Île-de-France. RER NG jest specjalnie zaprojektowany dla gęstych obszarów miejskich, które charakteryzują ruch w regionie Île-de-France.

Pociąg o większej pojemności i dostępności

Ten pociąg został zaprojektowany, zarówno pod względem ogólnej architektury, jak i wystroju wnętrza, aby zoptymalizować pojemność i przepływ pasażerów. Dzięki całkowicie otwartej architekturze i szerokim drzwiom, umożliwia on dużą płynność we wchodzeniu i wychodzeniu pasażerów oraz oferuje trzy odrębne przestrzenie podróżne. Każdy pasażer może wybrać swoją przestrzeń w zależności od długości podróży.

Na przykład przestrzenie dla pasażerów stojących mogą być wybierane, gdy podróż jest bardzo krótka, ponieważ pozwalają na łatwe przemieszczanie się, jak w metrze, podczas gdy niskie obszary mieszane (stojące lub siedzące) są idealne dla podróży trwającej mniej niż 20 minut;' oraz na górnym poziomie, miejsca z komfortem typu regionalnego i większą ilością miejsc siedzących są korzystne dla dłuższych podróży.

Dodatkowo w każdym z wagonów końcowych platformy umożliwiają pasażerom na wózkach inwalidzkich bezpośredni i szybki dostęp do wydzielonych dla nich stref.

Bardziej komfortowy pociąg

Pociąg został zaprojektowany tak, aby zapewnić podwyższony poziom komfortu. Obejmuje on następujące elementy: klimatyzację, oświetlenie LED dostosowane do pory (dzień/noc/postój na stacjach), gniazda USB oraz liczne ekrany umożliwiające pasażerom szybki dostęp do istotnych informacji. Szczególną uwagę zwrócono również na siedzenia, aby zapewnić pasażerom najwyższy poziom wygody.