Pociągi Talgo Intercity rozpoczynają kursowanie w Egipcie pięć miesięcy przed planowanym terminem

Pociągi Talgo Intercity rozpoczynają kursowanie w Egipcie pięć miesięcy przed planowanym terminem

07 lipca 2023 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Egipskie Koleje Państwowe (ENR) potwierdziły niedawno rozpoczęcie komercyjnej eksploatacji szóstego i ostatniego pociągu Intercity do podróży dziennych na linii łączącej Aleksandrię z Kairem i Asuanem. Wraz z tym zatwierdzeniem, dostawa taboru wchodzącego w skład floty dostarczonej przez Talgo została oficjalnie zrealizowana ponad pięć miesięcy przed planowanym terminem.

 

Fot. TALGO

 

Pierwszy pociąg w ramach projektu rozpoczął kursowanie w grudniu 2022 roku. Od tego czasu do dnia dzisiejszego pozostałe pociągi zostały dostarczone egipskiemu operatorowi i stopniowo weszły do eksploatacji, w tempie około jednego składu miesięcznie.

Pociągi, które należą do platformy Talgo 230, przeznaczone są do realizacji usług Intercity lub długudystansowych, poruszają się z maksymalną prędkością handlową 160 km/h i mają pojemność około 500 pasażerów każdy.

Jednostki Egipskich Kolei Państwowych składają się z lokomotywy spalinowo-elektrycznej, wagonu silnikowego i 14 wagonów pasażerskich. Kontrakt o wartości 158 milionów euro obejmuje również pełną konserwację przez co najmniej osiem lat, z wykorzystaniem lokalnej siły roboczej przeszkolonej przez hiszpańskiego producenta.

 

Wnętrze wagonu I klasy pociągu Talgo Egipskich Kolei Państwowych. Fot. Talgo

 

Pociągi najnowszej generacji

Wystrój wnętrza tych pociągów został zaprojektowany w oparciu o doświadczenie Talgo w zakresie wysokowydajnych pociągów dalekobieżnych i usług, takich jak te dostarczone dla linii dużych prędkości Mekka-Medina w Arabii Saudyjskiej, z klimatyzacją wewnętrzną certyfikowaną do pracy w ekstremalnych temperaturach, pokładową łącznością WiFi w całym składzie i systemami informacyjno-rozrywkowymi z ekranami LED na każdym siedzeniu w pierwszej klasie.

Należąca do państwa spółka ENR rozpoczęła proces przetargowy w sierpniu 2016 r. w ramach projektu finansowanego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR), a ostatnia faza przetargu zakończyła się w październiku 2018 r.

Choć Talgo znane jest przede wszystkim ze swoich bardzo szybkich systemów do jazdy z prędkością ponad 300 km/h (w rzeczywistości jest to firma o największym udziale w konkurencyjnym rynku hiszpańskim), ma ponad 80-letnie doświadczenie w produkcji i utrzymaniu konwencjonalnego taboru kolejowego.

O Talgo

Talgo S.A. jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i utrzymania szybkich lekkich pociągów kolejowych, obecną między innymi w Hiszpanii, Niemczech, Kazachstanie, Uzbekistanie, Arabii Saudyjskiej, Egipcie i Stanach Zjednoczonych. Spółka jest uznawana na całym świecie za swoją innowacyjność, unikalną i wyróżniającą się technologię oraz niezawodność.

Talgo jest głównym dostawcą pociągów dużych i bardzo dużych prędkości dla Renfe oraz dostawcą pociągów w ramach projektu dużych prędkości dla linii kolejowej "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej. Talgo jest również producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB w celu dekarbonizacji ich mobilności za pomocą pociągów dalekobieżnych Talgo 230.