DB Cargo z zadowoleniem przyjmuje polityczny kurs rządu na zwiększenie przewozów kolejowych

DB Cargo z zadowoleniem przyjmuje polityczny kurs rządu na zwiększenie przewozów kolejowych

18 lipca 2023 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dr Sigrid Nikutta, przewodnicząca zarządu DB Cargo AG i członek zarządu Grupy DB ds. transportu towarowego, odrzuca spekulacje mediów na temat masowych redukcji zatrudnienia. Zarząd Cargo nie planuje również rozpadu działalności związanej z transportem jednowagonowym. Prawdą jest, że kurs wyznaczony przez rząd federalny dla nowej, zachęcającej do konkurencji logiki finansowania w kolejowym transporcie towarowym tworzy warunki ramowe, które sprawiają, że kolej przyjazna dla klimatu jest bardziej atrakcyjna. DB Cargo dostarczy i ze swojej strony będzie konsekwentnie kontynuować transformację firmy.

Fot. DB AG / Georg Wagner

 

"Publiczne spekulacje na temat masowych redukcji zatrudnienia w DB Cargo są niepokojące zarówno dla pracowników naszej firmy, jak i dla naszych klientów. Szkodzą one również naszemu celowi, jakim jest przeniesienie większej ilości towarów z transportu drogowego na kolejowy" - powiedział Nikutta, przedstawiając odpowiednie doniesienia medialne w odpowiedniej perspektywie. Zarząd Cargo pracuje obecnie nad planem transformacji, którego celem jest stworzenie największej kolei towarowej w Europie w sposób zrównoważony i rentowny.

Transport jednowagonowy odgrywa kluczową rolę w DB Cargo - ten segment ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia celów klimatycznych. Obecnie dzięki transportowi jednowagonowemu w Niemczech każdego roku unika się około dwóch milionów ton CO₂, a każdego dnia zastępuje się 40 000 przejazdów ciężarówek.

Jednak transport jednowagonowy, który jest kosztowny w eksploatacji, nie jest obecnie ekonomicznie opłacalny w żadnym kraju europejskim. Cała branża kolejowa prowadziła kampanię na rzecz promowania transportu jednowagonowego w sposób neutralny dla konkurencji również w Niemczech. Jest to kamień milowy w dziedzinie ochrony środowiska, który Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu (BMDV) podjęło wraz z przedstawieniem budżetu na rok 2024.

Nowy program wsparcia dla transportu jednowagonowego będzie pomostem do migracji do cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAK). Finansowanie znacznie poprawi konkurencyjność transportu jednowagonowego w porównaniu z transportem drogowym.

DB Cargo przeprowadzi w najbliższej przyszłości szeroko zakrojone prace, aby uczynić największą kolej towarową w Europie ekonomicznie opłacalną i dostosowaną do przyszłości. "Jesteśmy przekonani, że uda nam się sprostać wyzwaniom. Dzięki wspaniałemu zespołowi DB Cargo jesteśmy na dobrej drodze" - kontynuuje Nikutta.