Alstom dostarczy 40 pociągów Coradia Stream do Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein w Niemczech

Alstom dostarczy 40 pociągów Coradia Stream do Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein w Niemczech

24 lipca 2023 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom podpisał umowę na dostawę 40 wysokopojemnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream dla Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein (NAH.SH), zintegrowanego stowarzyszenia transportowego, które w imieniu państwa organizuje kolejowy transport pasażerski w Szlezwiku-Holsztynie. Zamówienie obejmuje również pełny pakiet usług utrzymania pociągów przez okres 30 lat, aby zapewnić ich nieprzerwaną dostępność. Wartość kontraktu wynosi blisko 900 milionów euro. Ponadto częścią umowy jest również opcja zamówienia do 55 dodatkowych pociągów z odpowiednim pakietem pełnej obsługi.

 

Fot. Alstom

 

Czterowagonowe zespoły trakcyjne składają się z dwóch dwupokładowych wagonów końcowych i dwóch wagonów jednopokładowych. Mają one 106 metrów długości i mogą pracować w trakcji wielokrotnej. Pociągi osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i będą eksploatowane w dwóch sieciach, każda z indywidualnym układem pojazdów zapewniającym odpowiednio odpowiednio 360 i 390 miejsc siedzących, co znacznie zwiększy pojemność w porównaniu z obecnie eksploatowanymi pociągami. Szerokie dwuskrzydłowe drzwi ułatwiają szybką wymianę pasażerów.

"Pociąg Coradia Stream o wysokiej przepustowości optymalnie łączy naszą wiedzę w zakresie ekologicznej i cyfrowej mobilności z celem maksymalizacji przepustowości tych ważnych sieci w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn. Zapewnia najnowocześniejsze rozwiązanie dla obecnych i przyszłych potrzeb regionu w zakresie mobilności" - powiedział Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH. "Cieszymy się, że NAH.SH daje nam możliwość wniesienia ważnego i długoterminowego wkładu w przyszłość mobilności w północnych Niemczech. Nasza koncepcja wysokiej przepustowości idealnie pasuje do ich wymagań i z niecierpliwością czekamy na pomoc w przeniesieniu transportu regionalnego na wyższy poziom".

Claus Ruhe Madsen, minister transportu Szlezwika-Holsztynu, powiedział: "Osiągnięto ważny kamień milowy, te linie kolejowe mają największą liczbę osób w Szlezwiku-Holsztynie podróżujących transportem publicznym. Musimy zaoferować tym ludziom solidne usługi w przyszłości. Obejmuje to niezawodny rozkład jazdy i nowoczesne, wysokowydajne pojazdy, które imponują designem i komfortem podróży. Stworzyliśmy teraz ramy dla tego celu i wysyłamy wyraźny sygnał dla zwrotu w transporcie na Prawdziwej Północy".

 

 

Wygodniejszy, lepiej skomunikowany i bardziej dostępny pociąg

Pociągi są zbudowane zgodnie z wymogami NAH.SH i wprowadzają różne funkcje poprawiające komfort pasażerów. Dzięki klimatyzacji z filtrami antybakteryjnymi i antywirusowymi, gniazdkom elektrycznym i Wi-Fi, a także ulepszonemu odbiorowi telefonów komórkowych, oferują one liczne udogodnienia zapewniające doskonały poziom komfortu. System rezerwacji miejsc i funkcja wyświetlania zajętości miejsc na żywo dodatkowo przyczyniają się do przyjemnych wrażeń z podróży.

Dzięki wielofunkcyjnym przedziałom w każdym wagonie, pociągi zapewniają dużo miejsca na wózki dziecięce i duży bagaż, a także miejsce na 2 wózki inwalidzkie i do 24 rowerów. Dostępność pociągów zapewnia równie wysoki standard komfortu podróży dla wszystkich pasażerów. W strefach wejściowych wagonów jednopokładowych nie ma schodów ani różnic wysokości, które wymagałyby ramp. Każdy pociąg jest wyposażony w 3 toalety, z których jedna jest dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich. Ponadto każdy skład pociągu zapewnia ponad 40 dedykowanych miejsc dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pociąg przyszłości wyprodukowany w Europie

Nowoczesne technologie sygnalizacji i automatyzacji zapewniają, że pociągi będą w stanie sprostać przyszłym wymaganiom operacyjnym. Są one wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS) i urządzenia pokładowe do automatycznej obsługi pociągów (ATO). Są również wstępnie wyposażone w przyszły system mobilnej łączności kolejowej (FRMCS).

Końcowy montaż, testy i dostawa pociągu do klienta odbędą się w Salzgitter w Niemczech. Prace inżynieryjne będą prowadzone w kilku francuskich zakładach, pod kierownictwem zakładu Valenciennes Petite-Forêt, który będzie odpowiedzialny za projektowanie i rozwój pociągów.

Coradia Stream to najnowocześniejszy, niskopodłogowy, wysokowydajny EMU o prędkości maksymalnej do 200 km/h i modułowej konstrukcji umożliwiającej operatorom wybór najlepszej konfiguracji i wnętrza. Opracowany na rynek europejski, Coradia Stream może działać we wszystkich głównych europejskich systemach zasilania. Łącznie ponad 730 pociągów opartych na serii Coradia Stream™ zostało zamówionych przez Włochy, Luksemburg, Holandię, Niemcy, Danię i Hiszpanię, co zapewnia sprawdzony produkt. Gama pociągów Coradia Stream oferuje również bezemisyjne rozwiązania trakcyjne, takie jak baterie lub wodór dla linii niezelektryfikowanych.