Oddział Centrum Logistyki Transportu Ukrzaliznycia i mołdawski operator kolejowy Calea Ferată din Moldova (CFM) podpisały umowę, która umożliwi Ukrzaliznyci świadczenie szeregu usług w zakresie organizacji transportu towarów w tranzycie przez Mołdawię we wszystkich kierunkach. Kilka dni wcześniej Ukrzaliznycia zaoferowała właścicielom ładunków nową usługę transportu kontenerów pociągami intermodalnymi do polskiego portu morskiego w Gdańsku z czterech ukraińskich miast: Kijowa, Odessy, Dniepru i Winnicy.
"Negocjacje z naszymi kolegami z Mołdawii zakończyły się sukcesem, a nowa umowa określa, że nasza firma będzie świadczyć pełen zakres usług w zakresie tranzytu towarów przez Mołdawię. Od teraz nadawca otrzyma kompleksową usługę i nie będzie musiał zawierać oddzielnych umów na dzierżawę wagonów, spedycję lub szukać kontrahenta, ponieważ będziemy świadczyć kompleksowe usługi transportowe przez terytorium zarówno Ukrainy, jak i Mołdawii" - powiedział Vyacheslav Yeremin, członek zarządu JSC Ukrzaliznycia.
Według niego pozwoli to Ukrzaliznyci wzmocnić możliwości eksportowe i zwiększyć wolumen transportu strategicznie ważnych ładunków eksportowych.
W związku z tym, aby otrzymać powyższe usługi, spedytorzy muszą zawrzeć umowę o świadczenie usług spedycyjnych. Warunki dotyczące zakresu i ewentualnych rabatów zostaną określone w protokole uzgodnienia ceny umownej pomiędzy zleceniodawcą usługi a oddziałem "DHL".
Ukrzaliznytsia wprowadza nową usługę transportu kontenerów pociągami intermodalnymi do Polski
"Kontynuujemy integrację ukraińskich kolei z siecią europejską. Dlatego robimy kolejny ważny krok na tej drodze i uruchamiamy nową wygodną usługę transportu kontenerowego z pełnym zakresem usług. W rezultacie pociągi kontenerowe poprawią połączenia morskie i krajowe oraz intermodalne łańcuchy logistyczne między Ukrainą a UE" - powiedział Jewhen Liaszczenko, prezes zarządu JSC Ukrzaliznycia.
Operatorem tych przewozów będzie oddział Centrum Usług Transportowych Liski, który jest gotowy zaoferować pełen zakres usług związanych z organizacją transportu kontenerowego: dostarczanie kontenerów, specjalistycznego taboru, operacje załadunku i rozładunku, magazynowanie, przechowywanie, dokumenty transportowe i celne, certyfikację itp.
"Pociągi kontenerowe zostaną zintegrowane z intermodalną siecią krajową CUT Liski, której terminale są wyposażone we wszystko, co niezbędne do świadczenia kompleksowych usług: platformy montażowe i kontenerowe, kontenery, dźwigi, ciągniki. Trasa pociągów zapewni sprawne połączenie z korytarzami głównej sieci kolejowej UE" - dodał Wiaczesław Jeromin, członek zarządu JSC Ukrzaliznycia.
Pociągi kontenerowe mogą być formowane na czterech przejściach granicznych na torach o szerokości 1435-1520 mm: Jagodin, Izov, Mostyska i Chop. W ten sposób Jagodin może być połączony z głównymi sieciami kolejowymi Bałtyk-Adriatyk i Morze Północne-Bałtyk, Mostyska z głównymi sieciami kolejowymi Bałtyk-Adriatyk i Ren-Dunaj, Chop z głównymi sieciami kolejowymi Ren-Dunaj i Morze Śródziemne, a Vadul-Siret z główną siecią kolejową Ren-Dunaj.
Partnerami nowej usługi są: nowo utworzony oddział UZ Cargo Poland, Laude Smart Intermodal S.A., PKP Cargo Connect.
Przypomnijmy, że Ukrzaliznycia wprowadza nową usługę elektronicznej spedycji ładunków w ramach programu cyfryzacji transportu towarowego i poprawy obsługi klienta.