Trwają testy pierwszego nowego pociągu londyńskiej linii Piccadilly

Trwają testy pierwszego nowego pociągu londyńskiej linii Piccadilly

01 sierpnia 2023 | Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pierwszy pociąg z linii produkcyjnej przechodzi obecnie intensywne testy w Siemens Mobility Test przed wprowadzeniem na rynek w 2025 r.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Pierwszy z 94 nowych pociągów zbudowanych przez Siemens Mobility dla linii Piccadilly należącej do Transport for London (TfL) przybył do Centrum Testów i Walidacji w Wegberg-Wildenrath w Niemczech. Dziewięciowagonowy pociąg zjechał z linii produkcyjnej w Wiedniu pod koniec lipca, a następnie został przetransportowany do Centrum Testów i Walidacji. Tymczasem prace nad ukończeniem nowego zakładu Siemens Mobility w East Riding of Yorkshire, gdzie montowana będzie około połowa pociągów, są bliskie ukończenia.

Najnowocześniejszy pociąg zostanie poddany rygorystycznym testom, w tym testom przyspieszenia i hamowania, testom hałasu i wibracji, a także testom całego sprzętu pokładowego, zarówno sprzętu, jak i oprogramowania, oraz testom funkcjonalnym interfejsów pociągu z urządzeniami poza pociągiem. To dopiero początek podróży pociągów w kierunku transformacji podróży koleją w Londynie od 2025 roku.

Sambit Banerjee, dyrektor zarządzający ds. taboru i obsługi klienta w Siemens Mobility UKI, powiedział: "Pierwszy nowy pociąg linii Piccadilly znajduje się obecnie w naszym światowej klasy ośrodku testowym w Niemczech, gdzie przejdzie okres szeroko zakrojonych testów. Jest to pierwszy etap testów, zanim najnowszy pociąg londyńskiego metra dotrze do Wielkiej Brytanii w celu dalszych testów i integracji pod koniec 2024 roku. Jestem niezwykle dumny z tego, że ten pierwszy pociąg kontynuuje swoją podróż w kierunku poprawy komfortu pasażerów i przekształcenia podróży koleją na linii Piccadilly".  

 

Fot. Siemens Mobility 

 

Burmistrz Londynu, Sadiq Khan, powiedział: "Zapewnienie, że londyńska sieć transportowa nadąża za wymaganiami naszego wspaniałego miasta, oznacza ciągłe ulepszanie i aktualizowanie naszej infrastruktury. Te nowe pociągi zmienią sposób podróżowania na linii Piccadilly, czyniąc je wygodniejszymi dla pasażerów i usprawniając codzienne podróże. Ulepszenia takie jak te mają również do odegrania kluczową rolę w zwiększeniu efektywności energetycznej naszej sieci i mogą mieć miejsce tylko dzięki ciągłym inwestycjom rządowym. Będę nadal współpracować z TfL i rządem, aby zapewnić długoterminowe inwestycje, których potrzebuje nasza sieć i pomóc zbudować lepsze, lepiej prosperujące miasto dla wszystkich londyńczyków".

Stuart Harvey, dyrektor kapitałowy TfL, powiedział: "Widok pierwszego z naszych nowych pociągów linii Piccadilly przygotowującego się do przejścia rygorystycznych testów wyraźnie pokazuje ciężką pracę, która toczyła się za kulisami, aby zbudować nową flotę najnowocześniejszych pociągów Tube dla Londynu. Pozostajemy na dobrej drodze, aby te nowe pociągi linii Piccadilly, które po raz pierwszy wprowadzą klimatyzację do sieci Deep Tube, zaczęły obsługiwać naszych klientów od 2025 roku. Mamy nadzieję, że po wprowadzeniu tych nowych pociągów na linię Piccadilly, zrobimy to samo na linii Bakerloo, zastępując 51-letnie pociągi, które obecnie obsługują, a następnie wprowadzając nową sygnalizację na liniach Deep Tube, aby móc w pełni wykorzystać zalety nowych pociągów. Inwestycje na tak dużą skalę nie będą jednak możliwe bez ciągłych inwestycji kapitałowych ze strony rządu od kwietnia 2024 roku. Będziemy nadal współpracować z rządem, aby przedstawić argumenty przemawiające za długoterminowymi inwestycjami w Londynie, aby uczynić go jeszcze lepszym, bardziej ekologicznym, bezpieczniejszym i odnoszącym większe sukcesy miejscem dla wszystkich".

Pociągi linii Piccadilly są oparte na rodzinie pociągów metra Inspiro firmy Siemens Mobility i oferują pasażerom lepsze wrażenia z podróży dzięki przejściu przez klimatyzowane wagony i lepszej dostępności. Nowe pociągi metra zwiększą pojemność o około 10 procent, a także są znacznie lżejsze niż istniejące konstrukcje, co oznacza, że pociągi będą bardziej energooszczędne, a także zapewnią pasażerom płynniejszą jazdę. Mniejsza waga wynika z innowacyjnej przegubowej konstrukcji, która wymaga mniejszej liczby wózków (konstrukcja zawierająca koła, silniki i zawieszenie do podtrzymywania i napędzania pociągu).   

Około połowa nowych pociągów zostanie zmontowana w nowym zakładzie Siemens Mobility w Goole, w hrabstwie East Riding of Yorkshire. Zakład znajduje się obecnie na końcowym etapie wyposażania, a rekrutacja jest w toku, przed rozpoczęciem produkcji w Wielkiej Brytanii od początku 2024 roku. W rozwój zakładu produkcji pociągów zainwestowano do 200 mln funtów, co pozwoli na stworzenie do 700 miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników, a także do 1700 w łańcuchu dostaw i 250 podczas budowy. 

Pociągi linii Piccadilly mają rozpocząć obsługę pasażerów w Londynie od 2025 roku, zastępując istniejącą flotę z lat 70-tych.

 

Fot. Siemens Mobility