Oświadczenie Alstomu w sprawie komunikatu prasowego Evolyn wydanego 11 października

Oświadczenie Alstomu w sprawie komunikatu prasowego Evolyn wydanego 11 października

16 października 2023 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

W nawiązaniu do komunikatu prasowego Evolyn wydanego 11 października, który pozornie potwierdził porozumienie między Evolyn i Alstom w sprawie nabycia dwunastu (12) pociągów dużej prędkości, Alstom opublikował na swoim portalu niżej zamieszczone oświadczenie.

 

Fot. Eurostar

 

"Po publikacji komunikatu prasowego Evolyn z 11 października, który sugeruje, że osiągnięto porozumienie między Evolyn i Alstom w sprawie nabycia dwunastu (12) bardzo szybkich pociągów, Alstom pragnie przekazać ważne informacje w celu wyjaśnienia i podkreślenia następujących kwestii:

Alstom i Evolyn zawarły krótkoterminowe porozumienie w celu rozpoczęcia przygotowawczych prac inżynieryjnych nad systemem pociągów, z zamiarem kontynuowania tych prac, jeśli obie firmy podpiszą umowę na zakup i dostawę pewnej liczby pociągów, pod warunkiem, że Evolyn będzie w stanie zabezpieczyć finansowanie projektu.

Jeśli chodzi o potencjalne daty dostaw nowych pociągów, na tym etapie ostateczne daty dostaw pociągów mogą zostać potwierdzone dopiero w późniejszym terminie, po osiągnięciu ostatecznego porozumienia i podpisaniu umowy."

 

Wcześniej Evolyn ogłosił plany wprowadzenia do 2025 r. nowego szybkiego połączenia z Londynu przez Eurotunnel do Paryża, co uczyniłoby go bezpośrednim konkurentem Eurostar.

Evolyn zamierza wprowadzić bezpośrednie połączenia bez zatrzymywania się między Paryżem Gare du Nord a Londynem Saint Pancras. Grupa twierdzi, że zamierza uruchomić pierwsze usługi w 2025 r. i skompletować flotę do 2026 r. Evolyn osiągnął porozumienie z Alstom w sprawie zakupu dwunastu pociągów Avelia, z możliwością rozbudowy do szesnastu jednostek, które mogą zacząć kursować w 2025 roku.

Evolyn ma na celu zaoferowanie alternatywy dla ponad 11 milionów pasażerów rocznie, którzy podróżują pociągiem między Wielką Brytanią a różnymi krajami UE, strategicznym i wymagającym połączeniem, które jest obecnie obsługiwane tylko przez jednego operatora. Projekt Evolyn, który był rozwijany przez trzy lata, obejmuje szacunkową całkowitą inwestycję w wysokości 1 miliarda funtów, czyli 1,15 miliarda euro, jest prowadzony przez hiszpańską rodzinę Cosmen i ma wsparcie brytyjskich i francuskich partnerów przemysłowych i finansowych.

Cięcie usług

Od czasu Brexitu operatorzy Eurostar zostali zmuszeni do ograniczenia codziennych połączeń między Londynem a Paryżem nawet o jedną trzecią, aby uniknąć długich kolejek w punktach kontrolnych w obu miastach z powodu wzmożonych kontroli. To, wraz z zadłużeniem operatora Eurostar, które jest w dużej mierze związane z pandemią, spowodowało wzrost cen biletów.

W tym scenariuszu Evolyn ma na celu zaoferowanie "nowoczesnej, innowacyjnej i zrównoważonej" opcji z "najlepszą ofertą jakości w konkurencyjnych cenach", na strategicznej linii i przy dużym popycie zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w krajach Europy kontynentalnej.