Flex potwierdza swój wybór ELP i zamawia drugą lokomotywę EuroDual!

Flex potwierdza swój wybór ELP i zamawia drugą lokomotywę EuroDual!

18 października 2023 | Źródło: European Loc Pool / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP) podpisał umowę najmu na kolejną lokomotywę EuroDual z Flex Rail Services GmbH. Podpisanie 10-letniej umowy najmu znacząco wzmacnia partnerstwo między obiema firmami. Flex zdobył już doskonałe doświadczenie z lokomotywą ELP EuroDual, która działa we Flex od sierpnia 2023 roku.

 

Fot. European Loc Pool AG

 

EuroDual to sześcioosiowa lokomotywa hybrydowa, idealna na "pierwszą i ostatnią milę". Może przewozić bardzo ciężkie ładunki, a jej moc wynosi do 2,8 MW przy zasilaniu olejem napędowym i do 6,2 MW przy zasilaniu elektrycznym.

Lokomotywa EuroDual, którą Flex już posiada, jest znana ze swojej wszechstronności. Jan Habraneck, dyrektor generalny Flex Rail Services, stwierdził: "Wszechstronność lokomotywy EuroDual postrzegamy jako wyraźną zaletę. Otwiera ona nowe możliwości dla szerokiego zakresu zadań w transporcie towarowym. Ogromna elastyczność tej lokomotywy i możliwość zwiększenia pojemności pociągu są dla nas kluczowymi czynnikami".

Wybór lokomotywy EuroDual odzwierciedla silne zaangażowanie firmy Flex w zrównoważony rozwój i wydajność w sektorze transportu. Skupienie się na zrównoważonym rozwoju i wydajności ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji korzyści płynących z systemu kolejowego. Flex aktywnie pracuje nad zminimalizowaniem wykorzystania lokomotyw spalinowych, a wysiłki te są dobrze odbierane przez klientów.

"Flex koncentruje się przede wszystkim na ruchu spotowym, który wymaga wysokiego poziomu elastyczności. Pod tym względem lokomotywa EuroDual jest liderem na rynku - prawdziwym wielozadaniowcem. Dlatego jest niezastąpiona i bezkonkurencyjna" - mówi Willem Goosen, dyrektor generalny European Loc Pool.

Kolejnym kluczowym aspektem jest wysoka dostępność lokomotywy. Jan Habraneck podkreśla: "Oprócz zakupu lokomotywy, z którym nie poradzilibyśmy sobie sami, dostępność lokomotywy ma ogromne znaczenie. ELP już odegrało wiodącą rolę w tym zakresie, zapewniając bezprecedensową dostępność, która ma dla nas niezmierną wartość".

Dostawa drugiej lokomotywy EuroDual do Flex zaplanowana jest na styczeń 2025 roku.

 

European Loc Pool koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy do 2,8 MW spalinowych, 9 MW elektrycznych i udźwigu 500 kN. Standardowo wszystkie pojazdy są wyposażone w system ETCS Baseline 3 dla poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane w niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także na liniach ładunkowych i manewrowych. Wszystkie podwójne lokomotywy są wyposażone w zdalne sterowanie radiowe.

Od połowy 2023 r. druga generacja podwójnych lokomotyw ELP, Euro9000, została wprowadzona do eksploatacji jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna zaprojektowana do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako "klient wprowadzający", European Loc Pool zamówił pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 od Stadlera w maju 2019 roku. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.