Prace podziemne rozpoczynają się wraz z prezentacją nowej maszyny TBM.
Italferr po raz kolejny znalazł się na pierwszej linii frontu budowy linii Turyn-Lyon. 6 października w zakładzie Herennknecht w Schwanau w Niemczech odbyła się oficjalna ceremonia prezentacji drugiej maszyny TBM do budowy 23 km tunelu na nowej linii kolejowej Turyn-Lyon po stronie francuskiej.
Na uroczystości obecni byli: zamawiający TELT, przedstawiciele kierownictwa robót z grupy S2IP, w tym Italferr, firma inżynieryjna z Klastra Infrastruktury Grupy FS, oraz konsorcjum budowlane LYTO.
Osłonięta maszyna TBM została zaprezentowana publicznie z głowicą w kolorze czerwonym i 47 wkładkami do pozycjonowania obrotowych frezów, o średnicy 10,4 metra i całkowitej długości 184 metrów.
Ten TBM jest drugim z trzech przeznaczonych do ukończenia odcinka budowy między dwiema platformami roboczymi Saint-Martin-la Porte (CO7) i La Praz (CO6) dla 23-kilometrowego tunelu bazowego w kierunku Modane. Dwa place budowy (CO7 i CO6) zatrudnią 625 osób na 65 miesięcy pracy. Prace obejmują również budowę odgałęzień komunikacyjnych co 333 metry między tunelami, pomieszczeniami technicznymi, niszami i tunelami do obsługi i bezpieczeństwa.
Prace na tym odcinku tunelu będą miały wpływ na terytoria gmin Saint-Martin-la-Porte, Saint-Michel-de-Maurienne, Orelle, Saint André, Villargondran i Saint-Julien-Mont-Denis.