Światowy debiut ETCS poziomu 3 w półszybkim pociągu regionalnym Alstom - RAPIDX w Indiach

Światowy debiut ETCS poziomu 3 w półszybkim pociągu regionalnym Alstom - RAPIDX w Indiach

20 października 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom osiągnął dziś kamień milowy dla rewolucji kolejowej w Indiach, inaugurując RAPIDX* z taborem i rozwiązaniami sygnalizacyjnymi dostarczonymi przez Alstom India. Pierwsza regionalna usługa kolejowa w Indiach została dziś zainaugurowana przez premiera Narendrę Modiego, premiera stanu Uttar Pradesh Yogiego Adityanatha i innych dygnitarzy rządowych. Pierwsza faza, tj. odcinek Duhai-Sahibabad (17 km) korytarza Delhi-Meerut, który zostanie uruchomiony od 21 października dla ogółu społeczeństwa, oznacza również światowy debiut ETCS poziomu 3 (Europejski System Sterowania Pociągiem). Przyczyni się to nie tylko do poprawy bezpieczeństwa, ale także ułatwi interoperacyjność, skróci czas oczekiwania i zwiększy wydajność. W przyszłości zostanie on wyposażony w system automatycznej obsługi pociągów (ATO) w technologii LTE (Long Term Evolution), aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność i przepustowość sieci.

 

Pierwszy w Indiach półszybki pociąg regionalny firmy Alstom - RAPIDX. Fot. Alstom.

 

Zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach, RAPIDX przywraca zaangażowanie Alstom w Atmanirbhar Bharat dzięki kompleksowym pracom inżynieryjnym, produkcyjnym i sygnalizacyjnym wykonywanym w Indiach. W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 360 inżynierów i projektantów Alstom poświęciło tysiące godzin i przeprowadziło setki godzin testów, aby zrealizować zobowiązania fazy I dla National Capital Region Transport Corporation Ltd. (NCRTC). (NCRTC). Firma dąży również do osiągnięcia swoich zobowiązań w zakresie dostaw do 2025 roku.

Komentując ten przełomowy moment, Olivier Loison, dyrektor zarządzający Alstom India, powiedział: "To dla nas powód do dumy, że po raz kolejny możemy być częścią rewolucji kolejowej w Indiach. RAPIDX będzie pierwszym w swoim rodzaju doświadczeniem dla indyjskich osób dojeżdżających do pracy ze względu na szybkość, zaawansowaną technologię i wrażenia pasażerów. Projekt ten oznacza również światową premierę kilku nowych technologii sygnalizacyjnych, które wyznaczą nowe standardy w przestrzeni kolejowej na całym świecie. Wszystko to sprawi, że zrównoważona mobilność w Indiach stanie się rzeczywistością. Te pociągi Made in India odzwierciedlają nasze solidne możliwości i jesteśmy naprawdę zaszczyceni, że możemy przyczynić się do rozwoju infrastruktury kolejowej w Indiach".

Światowy debiut technologii sygnalizacyjnych w kierunku modernizacji i poprawy wydajności.

Alstom India debiutuje na świecie z sygnalizacją poziomu 3 Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) ze zintegrowanymi drzwiami peronowymi wykorzystującymi komunikację Long Term Evolution (LTE) z RAPIDX. Rozwiązania te zostały zaprojektowane i połączone w celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa pasażerom. Kluczową cechą technologii wprowadzanej w RRTS jest interoperacyjność, która ułatwia płynne przemieszczanie się osób dojeżdżających do pracy w różnych korytarzach, bez konieczności przesiadania się pasażerów.

System sygnalizacji ETCS nie tylko ułatwi interoperacyjność, ale także pozwoli zoptymalizować wykorzystanie istniejącej infrastruktury, skracając tym samym czas oczekiwania pasażerów. Ten system sygnalizacji zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dla pociągów jadących z bliskim odstępem 180 sekund dzięki wdrożeniu wirtualnego bloku (poziom hybrydowy 3), aby zapewnić ciągłą i bezpieczną separację oraz wyeliminować wypadki spowodowane błędem ludzkim. Usługa ta obejmuje również automatyczną ochronę pociągu (ATP), system zarządzania ruchem (TMS), podsystemy drzwi peronowych (PSD) wykorzystujące komunikację Long Term Evolution (LTE) między stroną torową a pociągiem.

Jedyny w swoim rodzaju cud "Make in India

Zaprojektowane w centrum inżynieryjnym Alstom w Hyderabad i wyprodukowane w Savli (Gujarat), pociągi te doskonale wpisują się w rządowe ambicje Make-in-India i Aatmanirbhar Bharat. Tabor oparty jest na rodzinie pociągów podmiejskich Adessia firmy Alstom, z wykorzystaniem światowego doświadczenia. Układy napędowe i elektryczne są produkowane w fabryce firmy w Maneja (Gujarat).

RAPIDX odegra kluczową rolę w promowaniu zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarczego regionu. Zaawansowana, przyjazna dla środowiska konstrukcja zapewni znaczną wydajność dzięki zastosowaniu energooszczędnych technologii, w tym nowoczesnego nadwozia, niezawodnych wózków, wydajnego układu napędowego i hamowania regeneracyjnego.

Wyjątkowa ergonomia, bezpieczeństwo i komfort, niskie koszty cyklu życia i wysoka zdolność do recyklingu również przyczyniają się do tego, że te nowe pociągi podmiejskie są atrakcyjnym, zrównoważonym wyborem promującym transport publiczny, zmniejszając w ten sposób korki, zanieczyszczenie powietrza i zużycie paliwa. Pomagają zaoszczędzić koszty i czas podróży, a także zmienić życie milionów obywateli, łącząc podmiejskie miejscowości z gospodarczym centrum regionu.

Zaangażowanie Alstom i projektu RAPIDX

W 2020 r. Alstom otrzymał kontrakt, a zakres prac obejmuje:

  • Zaprojektowanie, zbudowanie i dostarczenie zespołów trakcyjnych. Dostawa 210 wagonów pociągów podmiejskich i tranzytowych.
  • Zaprojektowanie, dostarczenie i zainstalowanie sygnalizacji, systemu sterowania pociągiem i systemu telekomunikacyjnego, drzwi peronowych i długoterminowej ewolucji, która została ukończona dla odcinka priorytetowego o długości około 17 km na potrzeby uruchomienia.
  • Świadczenie kompleksowych usług serwisowych przez 15 lat.

Alstom zaprojektował pociąg inspirowany kultowym zabytkiem Delhi, Świątynią Lotosu, i zaprezentował go we wrześniu 2020 roku. Jest to przełom w dziedzinie podmiejskiego i międzyregionalnego transportu kolejowego, który ma zmienić sposób podróżowania po Indiach.

 

* Regionalny System Szybkiego Tranzytu (RRTS) to nowa, dedykowana, szybka, wysokoprzepustowa, wygodna usługa dojazdowa łącząca regionalne węzły w NCR. Planowanych jest osiem korytarzy RRTS. Pierwszy z nich, łączący Delhi i Meerut, będzie nosił nazwę RapidX.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Łukasz Greinke, nowym Przewodniczącym Rady Interesantów Portu Gdańsk. Łukasz Greinke, nowym Przewodniczącym Rady Interesantów Portu Gdańsk.
Następny artykuł Dworzec w Witnicy otwarty dla podróżnych Dworzec w Witnicy otwarty dla podróżnych