Rail Cargo Hungaria dostarcza wysokiej jakości węgierskie zboże na nowe rynki. Od zakończenia krajowych zbiorów do portu w Rijece przetransportowano 14 000 ton zboża, przeznaczonego głównie do Egiptu i Tunezji.
RCH, we współpracy z Chorwackimi Kolejami Państwowymi (HŽ Cargo), przetransportowało do tej pory trzynaście pociągów, głównie z pszenicą i jęczmieniem, z Miszkolca na statki czekające w dokach Adriatyku. Firma korzysta również w znacznym stopniu z zestawów wagonów zbożowych chorwackiej spółki.
Węgierski lider rynku kolejowych przewozów towarowych został zakontraktowany na podwojenie obecnego wolumenu do końca roku, a także negocjuje transport ukraińskiego zboża tranzytowego oprócz węgierskiego eksportu.
Dzięki tegorocznym wysokim średnim plonom pszenicy i jęczmienia na Węgrzech oraz oczekiwanym doskonałym zbiorom kukurydzy, zapotrzebowanie na transport kolejowy zboża znacznie wzrosło od początku sierpnia. RCH jest przygotowany do transportu ponad miliona ton węgierskiego zboża na eksport w tym sezonie zbożowym. Firma udostępni siedemset własnych i tysiąc pięćset dedykowanych wagonów zbożowych grupy do realizacji zadań tranzytowych związanych z eksportem krajowych zbiorów i ukraińskiego zboża do Europy Zachodniej.
Sześćdziesiąt procent węgierskiego eksportu zboża trafia do Włoch, trzydzieści procent do Niemiec, a mniejsza część do Austrii i innych rynków europejskich. Wydajne rozwiązania logistyki kolejowej RCH dają węgierskiemu zbożu przewagę w ostrej konkurencji cenowej generowanej przez ukraińskie zboże na rynkach zagranicznych.
Firma oddeleguje lokomotywy Vectron o dużej pojemności do pociągów zbożowych, umożliwiając zestawienie i spedycję pociągów o maksymalnej pojemności 2200 ton (1600 ton netto), zmniejszając w ten sposób jednostkowy koszt transportu. Efektywność kosztowa została również poprawiona dzięki radykalnemu skróceniu czasu obsługi wagonów. Na przykład coraz większa część ruchu do Włoch jest obsługiwana na przejściu granicznym w Gyékényes bez zmiany lokomotywy. W Chorwacji pociągi są obsługiwane przez maszynistów lokomotyw chorwackiej spółki zależnej Rail Cargo Carrier, podczas gdy w Gyékényes specjalny koordynator stacji granicznej zapewnia płynny przejazd pociągów.