Chociaż przetarg na dostawę 15 lokomotyw wodorowych o łącznej wartości ponad 260 milionów euro został ogłoszony w styczniu ubiegłego roku, to nie został jeszcze rozstrzygnięty, Ferrovia Circumetnea rozpoczęła drugą procedurę.Tym razem w celu udzielenia zamówienia na budowę zakładu magazynowania i dystrybucji H2.
W rzeczywistości Ministerstwo Infrastruktury i Transportu, od którego bezpośrednio zależy zarządzanie sycylijską infrastrukturą kolejową, opublikowało w Europejskim Dzienniku Urzędowym zaproszenie do składania ofert na "wspólne przyznanie, w następstwie dialogu konkurencyjnego, projektu wykonawczego, nadzoru nad robotami i wykonania robót w zakresie budowy instalacji do magazynowania i dystrybucji zielonego wodoru dla transportu kolejowego i drogowego". Zakład ten, jak czytamy dalej w dokumencie, ma zostać zbudowany "na stacji Adrano Nord (CT) na linii kolejowej Circumetnea, Catania Borgo - Riposto".
Całkowita wartość tego zamówienia, które zostanie sfinansowane ze środków przewidzianych w rozporządzeniu ministerialnym nr 198 z dnia 30 czerwca 2022 r. w sprawie działania M2C2 - Inwestycja 3.4 PNRR, wynosi 14,4 mln EUR, a termin składania ofert wyznaczono na 24 listopada.
Ferrovia Circumetnea to regionalna wąskotorowa linia kolejowa we wschodniej Sycylii, okrążająca wulkan Etna. Budowę pierwszego odcinka Catania Borgo – Adernò rozpoczęto w 1889, a do użytku został on oddany w 1895 Linia ma około 110 km długości i zatacza prawie pełny okrąg wokół wulkanu Etna.
FCE eksploatuje DMU 001-004, zespoły trakcyjne z silnikiem wysokoprężnym wyprodukowane przez nowosądecki Newag.