Polski tabor na trasie Bari - Putignano - Martina Franca ETR 322 w barwach "zrównoważonego rozwoju,,

Polski tabor na trasie Bari - Putignano - Martina Franca ETR 322 w barwach "zrównoważonego rozwoju,,

30 października 2023 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Elektryczny pociąg Ferrovie del Sud Est dedykowany zrównoważonemu rozwojowi z całkowicie zielonymi barwami wszedł dziś do eksploatacji na torach linii Bari - Putignano - Martina Franca.

 

 

Fot. Ferrovie.info

 

Wraz z odcinkiem Putignano - Martina Franca, uruchomionym 16 października ubiegłego roku, FSE zakończyła elektryfikację 81 kilometrów sieci, 47 km między Bari i Putignano (przez Casamassima) i 34 km między Putignano i Martina Franca.

Do końca 2024 r. elektryfikacja odcinka z Martina Franca do Taranto zostanie zakończona, umożliwiając pociągom elektrycznym odjeżdżającym z Bari Centrale dotarcie do stolicy Morza Jońskiego linią Bari - Putignano (przez Casamassima).

Jednocześnie w 2024 r. rozpoczną się prace elektryfikacyjne między Noicattaro i Putignano. W 2025 r. około 155 kilometrów sieci zostanie zelektryfikowanych w prowincjach Bari i Taranto. Jest to namacalny znak trwającego procesu modernizacji sieci FSE z myślą o zrównoważonym rozwoju poprzez stopniowe zastępowanie pociągów spalinowych elektrycznymi.

Redukcja emisji CO2 na obecnie zelektryfikowanym odcinku Bari - Putignano - Martina Franca wynosi około 1900 ton rocznie, zaangażowanie Ferrovie del Sud Est w ochronę środowiska na tym się nie kończy.

Od przyszłego roku do 2026 r. pojawi się 11 nowych pociągów elektrycznych, a elektryfikacja sieci Salento również zostanie zakończona do 2026 roku.

Zaangażowanie Ferrovie del Sud Est w ochronę środowiska na tym się nie kończy. Od przyszłego roku do 2026 r. pojawi się 11 nowych pociągów elektrycznych POP.

Elektryfikacja sieci Salento również zostanie zakończona do 2026 roku.