Grupa Škoda w oparciu o współpracę ze Speno International rozszerza działalność na Szwajcarię

Grupa Škoda w oparciu o współpracę ze Speno International rozszerza działalność na Szwajcarię

06 listopada 2023 | Źródło: Speno / Škoda Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Głównym celem tej współpracy jest świadczenie usług inżynieryjnych i autoryzacyjnych w związku z wdrożeniem Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) na 15 żółtych pojazdach Speno.

 

Fot. Speno

 

ETCS, technologia zaprojektowana w celu zwiększenia bezpieczeństwa, niezawodności i wydajności kolei, zostanie zintegrowana z czterema pojazdami w ciągu najbliższych dwóch lat, z planami na kolejne 11 pojazdów. Celem jest włączenie systemu do pięciu różnych typów pojazdów we flocie klienta. Głównym wyzwaniem jest uzyskanie autoryzacji dla 16 różnych krajów, z których każdy posiada własny zestaw krajowych przepisów technicznych (NNTR). Projekt rozpocznie się zatem od kompleksowej oceny wymagań i analizy NNTR dla każdego kraju.

Jan Christoph Harder, Prezes Regionu Zachodniego i Północnego Grupy Škoda, podkreślił znaczenie tego partnerstwa: "Nasza współpraca ze Speno International stanowi kamień milowy na rynku europejskim. ETCS odgrywa kluczową rolę w modernizacji sieci kolejowych i poprawie ogólnego bezpieczeństwa. Technologia ta optymalizuje operacje kolejowe, zmniejszając ryzyko wypadków, zwiększając przepustowość sieci i promując kompatybilność transgraniczną. Dzięki niedawnemu przejęciu The Signalling Company na początku tego roku, rozszerzyliśmy nasze portfolio o technologię ETCS i wiedzę specjalistyczną wymaganą do płynnej integracji z pojazdami. W miarę jak Europa przechodzi na jeden system, jesteśmy gotowi wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie, aby przyczynić się do tego istotnego rozwoju".

Zwiększona konkurencyjność dzięki integracji ETCS i wiedzy specjalistycznej

Przejęcie The Signalling Company znacznie zwiększyło konkurencyjność Grupy Škoda w europejskim przemyśle kolejowym. To strategiczne posunięcie umożliwiło Grupie zaoferowanie kompleksowego portfolio produktów i usług operatorom kolejowym w całej Europie. Obecnie The Signalling Company wyposaża 110 lokomotyw w ETCS dla Lineas, największego prywatnego operatora kolei towarowych w Europie. Ponadto Grupa Škoda ma doświadczenie w modernizacji pojazdów z ETCS na rynku czeskim, z powodzeniem modernizując do tej pory prawie 250 pojazdów taboru kolejowego.

 

Fot. Speno