Pierwsze trójczłonowe pociągi dalekobieżne dla LNER

Pierwsze trójczłonowe pociągi dalekobieżne dla LNER

09 listopada 2023 | Źródło: LNER
PODZIEL SIĘ

London North Eastern Railway (LNER) ma przyjemność potwierdzić, że CAF został wybrany jako zwycięzca przetargu na dostawę floty 10 nowych pociągów trójczłonowych dla LNER. Firma Porterbrook została wybrana jako finansista nowej floty. Pociągi będą mogły pracować w trybie elektrycznym, akumulatorowym lub spalinowym.

 

Fot. LNER

 

Korzyści płynące z pociągów trójsystemowych obejmują redukcję emisji, cząstek stałych, hałasu i wibracji, niższe koszty utrzymania i eksploatacji oraz technologię, którą można ulepszyć, przy oczekiwanym wzroście zasięgu i wydajności w miarę dalszego rozwoju technologii. Zasilanie akumulatorowe zmniejsza potrzebę korzystania z trakcji wysokoprężnej na obszarach, gdzie nie są dostępne napowietrzne linie energetyczne.

Uzupełniając nowoczesną flotę Azuma składającą się z 65 pociągów, nowe dziesięcioautokarowe pociągi pomogą firmie LNER zrealizować wizję stania się najbardziej lubianym, postępowym i zaufanym operatorem kolejowym w Wielkiej Brytanii, zapewniającym wyjątkową obsługę klientom i społecznościom obsługiwanym wzdłuż linii 956.

David Horne, dyrektor zarządzający w LNER, powiedział: „Pomyślne dostarczenie nowej floty jest integralną częścią biznesplanu LNER. Skupiamy się na stworzeniu floty, która naprawdę odpowiada potrzebom wszystkich naszych klientów, mając jasne cele dotyczące ustanawiania nowych standardów komfortu, dostępności i wyjątkowej obsługi klienta. Dzięki tej nowej flocie pociągów LNER będzie na dobrej drodze do zmniejszenia emisji o 67% do 2035 r. i osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2045 r. LNER zmniejszył już emisję dwutlenku węgla o 50% w porównaniu z sezonem 2018/2019. W przeliczeniu na milę pociągi LNER emitują 15 razy mniej dwutlenku węgla niż loty krajowe.

Minister kolei, Huw Merriman, powiedział: „Wymiana starzejącego się taboru ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju, niezawodności i rozwoju naszej sieci kolejowej. Bardzo się cieszę, że pasażerowie podróżujący usługami LNER skorzystają z ulepszonych usług i bardziej ekologicznych podróży tymi nowoczesnymi pociągami. „Inwestycje sektora prywatnego odgrywają ważną rolę w brytyjskim przemyśle kolejowym, a to zamówienie pomoże pobudzić wzrost gospodarczy w całym kraju, jednocześnie wspierając miejsca pracy wymagające wysokich kwalifikacji”.

Richard Garner, dyrektor CAF UK, powiedział: „Nowa flota CAF złożona z bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska pociągów trójsystemowych zmniejszy emisję dwutlenku węgla, zanieczyszczenie hałasem i wibracjami oraz zoptymalizuje zużycie energii, jednocześnie zwiększając efektywność i wydajność świadczenia usług na głównej linii wschodniego wybrzeża .”

Mary Grant, dyrektor generalna Porterbrook, powiedziała: „Porterbrook jest zachwycony możliwością sfinansowania i przejęcia na własność tej najnowocześniejszej, nowej floty trójmodowej dla LNER, wspierając jej koncentrację na tworzeniu światowej klasy usług odpowiadających potrzebom klientów z pociągami o niższej emisji”. Dalsze szczegóły dotyczące daty rozpoczęcia eksploatacji nowej floty zostaną podane w odpowiednim czasie.