Alstom świętuje wyprodukowanie 400. pociągu na platformie Omneo Regio 2N

Alstom świętuje wyprodukowanie 400. pociągu na platformie Omneo Regio 2N

14 grudnia 2023 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom świętuje wyprodukowanie 400. piętrowego zespołu trakcyjnego Omneo Regio 2N. Produkcja ta jest częścią kontraktu podpisanego z SNCF w 2010 roku, który przewiduje wyprodukowanie maksymalnie 860 pociągów dla francuskich regionów. Zamówiony przez SNCF w imieniu regionu Hauts-de-France, 400. skład Omneo Regio 2N będzie kursował na ruchliwych liniach między Paryżem a Amiens oraz między Paryżem a Saint Quentin - Maubeuge/Cambrai.

 

Fot. Alstom

 

"Dostawa 400. pociągu Omneo Regio 2N jest dowodem na sukces tego pociągu w różnych regionach Francji. Od momentu wejścia do eksploatacji w 2014 r. platforma ta była w stanie zaspokoić różnorodne potrzeby władz regionalnych dzięki swojej modułowości. Jego piętrowa architektura i elastyczność łączą w sobie pojemność i komfort, tak aby zaspokoić potrzeby zarówno linii międzymiastowych, regionalnych, jak i podmiejskich. Zaprojektowane i wyprodukowane w naszym zakładzie w Crespin w Hauts-de-France, pociągi te przyczyniają się do dynamizmu całego francuskiego przemysłu kolejowego. Nasi pracownicy są bardzo dumni z tego, że wyprodukowali ten 400. zespół trakcyjny w barwach regionu Hauts-de-France, jego macierzystego regionu, i wiedzą, że produkcja jest daleka od zakończenia" - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Modułowa platforma zaprojektowana z myślą o potrzebach regionów

Omneo Regio 2N to platforma kolejowa z prawdziwego zdarzenia, zaprojektowana z myślą o spełnieniu oczekiwań pasażerów i władz regionalnych: Omneo Regio 2N jest dostępny w kilku długościach, od 81 m do 135 m, oraz w kilku wersjach układu: podmiejskim, regionalnym, a nawet Premium do podróży międzymiastowych. Składy można skonfigurować tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom każdego regionu, z wyborem schematów kolorystycznych, układów 1. i 2. klasy, dodaniem miejsc do przechowywania rowerów lub bagażu, ochrony wideo i pokładowego dostępu do Internetu, które można wykorzystać do spersonalizowania pociągu.

Innowacyjna architektura

Architektura pociągu Omneo Regio 2N, składająca się z naprzemiennych wagonów 1- i 2-poziomowych, łączy w sobie pojemność, dostępność i komfort oraz dostosowuje się do różnych profili i potrzeb pasażerów. Jednopokładowe wagony ułatwiają wsiadanie i wysiadanie pasażerom, w tym osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, dzięki poziomemu dostępowi i szerokim drzwiom. Pociągi Omneo Regio 2N charakteryzują się również architekturą "boa", ułatwiającą przemieszczanie się z jednego wagonu do drugiego.

Bardziej komfortowy pociąg

Pociąg Omneo Regio 2N został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu pasażerom większego komfortu: podwójne szyby, klimatyzacja i ogrzewanie podłogowe zapewniają optymalny komfort zarówno zimą, jak i latem. Duże okna wykuszowe zwiększają ilość naturalnego światła w ciągu dnia i oferują lepszy widok na świat zewnętrzny. Szerokość wagonów zapewnia pasażerom więcej miejsca na pokładzie i ułatwia poruszanie się po pociągu dzięki szerszym korytarzom.

Pociąg przyjazny dla środowiska

Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, masa przypadająca na pasażera została zmniejszona o około 15% w porównaniu z pociągami piętrowymi poprzedniej generacji. Zastosowanie nowych rozwiązań aerodynamicznych, wysokowydajnych silników i inteligentnego zarządzania klimatyzacją również zmniejszyło zużycie energii. Pociąg w 95% nadaje się do recyklingu.

Sukces komercyjny

Do tej pory francuskie regiony zamówiły 528 zespołów trakcyjnych z platformy Omneo Regio 2N, w tym 403 podmiejskie i regionalne zespoły trakcyjne Regio 2N dla Auvergne-Rhône-Alpes (59)Bretagne (32)Centre-Val de Loire (16)Hauts-de-France (58)Ile-de-France (152)Nouvelle Aquitaine (30)Occitanie (29)Pays-de-la-Loire (11)Sud Provence-Alpes-Côte d'Azur (16) a także 125 składów pociągów Omneo Premium dla Centre-Val de Loire (39)Hauts-de-France (19)Normandie (67) plus 16 zespołów trakcyjnych Omneo Premium zamówionych przez Transdev dla regionu Sud Provence-Alpes-Côte d'Azur (dla linii Marsylia - Tulon - Nicea).

Po dostarczeniu 544 składów Omneo Regio 2N, ta seria pociągów będzie drugą najdłuższą w najnowszej historii we Francji, po AGC (Autorail Grande Capacité), z których 700 zostało wyprodukowanych w latach 2004-2011 w zakładzie w Crespin.

Pociąg Omneo Regio 2N jest jednym z dwóch pociągów wyprodukowanych przez Alstom, które otrzymały etykietę "Origine France Garantie".