European Loc Pool osiąga kamień milowy, 100. lokomotywa na kontrakcie

European Loc Pool osiąga kamień milowy, 100. lokomotywa na kontrakcie

10 stycznia 2024 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP), wiodący dostawca innowacyjnych usług leasingu lokomotyw z siedzibą w Szwajcarii, z dumą ogłasza ważny kamień milowy: podpisanie 100. lokomotywy na długoterminową umowę leasingu z pełnym zakresem usług pod koniec 2023 roku. Osiągnięcie to ma miejsce, gdy ELP, firma z pięcioletnią historią w europejskiej branży kolejowych przewozów towarowych, nadal przesuwa granice z dużymi ambicjami, aby pozytywnie zakłócić rynek.

 

Fot. European Loc Pool AG

 

European Loc Pool wywarł znaczący wpływ, oferując wyłącznie 6-osiowe lokomotywy hybrydowe Euro9000 i EuroDual, rzucając wyzwanie normom branżowym i wprowadzając potężne alternatywy dla tradycyjnych modeli.

"Naszą wizją jest pozytywne zakłócenie europejskiego przemysłu kolejowego - i szybko i skutecznie to robimy!", mówi Willem Goosen, dyrektor generalny European Loc Pool. "Z zespołem liczącym obecnie zaledwie 12 osób, mamy 100 lokomotyw na długoterminowych umowach najmu z pełnym zakresem usług, w ciągu zaledwie 5 lat. To niesamowite osiągnięcie i najwyraźniej właściwa strategia biznesowa".

Sukces opiera się na oferowaniu nowoczesnych 6-osiowych lokomotyw hybrydowych. Sceptycy z branży udowodnili, że się mylili, ponieważ ELP przekroczyło oczekiwania, zamawiając już 114 lokomotyw, 14 miesięcy przed planami, a kolejne lokomotywy mają zostać zamówione w nadchodzących tygodniach.

EuroDual, pierwsza lokomotywa w portfolio European Loc Pool, z powodzeniem działa w Niemczech, Austrii i Skandynawii. Właśnie uzyskała homologację w Serbii, a homologacje w Słowenii i Chorwacji spodziewane są w 1. kwartale 2024 roku.

Euro9000, lokomotywa "nowej generacji", uzyskała dopuszczenie do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Belgii, a na zatwierdzenie czekają Włochy. Trwają prace nad dostosowaniem Euro9000 do linii C4 w Europie Wschodniej, wykorzystując jej niższe naciski na oś w porównaniu z konkurencyjnymi typami. Uzyskano homologacje na tranzyt przez stacje graniczne w Bratysławie, Hegyeshalom i Břeclav, a obecnie trwają prace w Polsce i Słowenii.

European Loc Pool wyznacza nowe standardy w kolejowym transporcie towarowym dzięki swoim innowacyjnym sześcioosiowym lokomotywom korytarzowym. EuroDual i Euro9000, z funkcjami elektrycznymi i spalinowymi, zapewniają płynną obsługę od terminala do terminala. Klienci ELP oferują teraz zintegrowane rozwiązania "od drzwi do drzwi" dla najcięższych pociągów, potencjalnie wykorzystując zdalne sterowanie z jednym maszynistą. Oznacza to nową erę wydajności, elastyczności i produktywności dla branży.

Patrząc w przyszłość, kolejnym ważnym celem ELP jest posiadanie dwustu lokomotyw na zamówienie do końca 2026 r. - cel przesunięty z 2028 r., odzwierciedlający przyspieszony rozwój firmy i mocne argumenty przemawiające za wyborem odpowiednich lokomotyw sześcioosiowych.

Więcej o lokomotywach hybrydowych

European Loc Pool (ELP) koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy wyjściowej do 2,8 MW w trybie spalinowym, 9 MW w trybie elektrycznym i sile pociągowej 500 kN. Wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w ETCS-Baseline 3 do pracy na torach poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane w niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także operacje ostatniej mili i manewrowe. Wszystkie lokomotywy Dual są wyposażone w zdalne sterowanie.

Lokomotywa EuroDual | European Loc Pool

Od połowy 2023 r. druga generacja podwójnych lokomotyw ELP, Euro9000, została wprowadzona do eksploatacji jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna zaprojektowana do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako "klient wprowadzający", European Loc Pool zamówił pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 od Stadlera w maju 2019 roku. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.

O European Loc Pool AG

Założona w maju 2018 r. z siedzibą w Frauenfeld w Szwajcarii firma European Loc Pool (ELP) jest dynamiczną siłą w sektorze leasingu lokomotyw, znaną z innowacyjnego i kreatywnego podejścia. ELP zamówiła pierwsze lokomotywy EuroDual w trzecim kwartale 2018 roku. Od tego czasu ELP podpisała umowę ramową ze Stadlerem na co najmniej 100 lokomotyw hybrydowych Co'Co.

Na mocy tej umowy ponad 100 lokomotyw zostało już wydzierżawionych na podstawie długoterminowych umów o świadczenie usług z ponad 30 operatorami w sześciu krajach. ELP eksploatuje ponad 70 lokomotyw w 7 różnych krajach. European Loc Pool ma na celu obsługę operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie, koncentrując się na nowych innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych. Kompleksowy pakiet leasingowy European Loc Pool obejmuje utrzymanie i ubezpieczenie, a także unikalną opcję dostosowania wyglądu zewnętrznego lokomotyw przez klientów. ELP angażuje się w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowane technologie w celu zmniejszenia wpływu na środowisko przy jednoczesnej poprawie wydajności operacyjnej. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP priorytetowo traktuje bezpieczeństwo, niezawodność i efektywność kosztową, aby przekraczać oczekiwania klientów.