California High-Speed Rail ogłasza krótką listę zestawów pociągów dużych prędkości

California High-Speed Rail ogłasza krótką listę zestawów pociągów dużych prędkości

18 stycznia 2024 | Źródło: https://eisenbahn.blog / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Po zainwestowaniu przez władze federalne prawie 3,1 miliarda dolarów w kalifornijski projekt kolei dużych prędkości, w tym funduszy na nowe pociągi elektryczne, California High-Speed Rail Authority opublikowała krótką listę zakwalifikowanych oferentów na zestawy pociągów dużych prędkości. Zidentyfikowanie wybranych zespołów jest znaczącym krokiem w kierunku wydania zapytania ofertowego i zamówienia najnowocześniejszych zelektryfikowanych zestawów pociągów dużych prędkości, zdolnych do osiągania prędkości do 220 mil na godzinę.

 

Fot.

 

Na krótkiej liście znalazły się dwie firmy:

  • Alstom Transportation Inc.
  • Siemens Mobility Inc.

"Ci światowej klasy dostawcy zapewnią nam zakup najnowszej generacji pociągów dużych prędkości. Dzięki niedawno otrzymanej dotacji federalnej możemy kontynuować ten ważny etap projektu i zakupić pociągi, które mogą osiągać prędkości przekraczające 220 mil na godzinę, aby przewozić pasażerów w Kalifornii w sposób, który zrewolucjonizuje doświadczenie kolei pasażerskiej" - mówi prezes zarządu Brian Kelly

W dniu 24 sierpnia 2023 r. Rada Dyrektorów Urzędu zatwierdziła wydanie Zapytania o Kwalifikacje dla kontraktu na składy pociągów i powiązane usługi. Umowa ta będzie zgodna z ustawą Buy America Act, a zamówienie będzie skutkować umową serwisową na dostawę składów pociągów, symulatora jazdy i powiązanych usług. Urząd planuje wydać zapytanie ofertowe w nadchodzących miesiącach, a następnie udzielić zamówienia jeszcze w tym roku.

Finansowanie umowy na składy pociągów i powiązane usługi zostanie częściowo zapewnione z dotacji Federal-State Partnership for Intercity Passenger Rail (Fed-State National) przyznanej Urzędowi w grudniu 2023 roku. Oczekuje się, że zakres prac związanych z umową obejmie następujące elementy:

  • Projektowanie, produkcja, przechowywanie (przed odbiorem warunkowym), integracja, testowanie i uruchomienie składów pociągów;
  • Utrzymanie każdego zespołu trakcyjnego przez 30 lat oraz zapewnienie wszystkich części zamiennych (tj. wymiennych części zespołu trakcyjnego) dla takich zespołów trakcyjnych;
  • Dostarczenie, testowanie, uruchomienie, konserwacja i aktualizacja symulatora jazdy;
  • Opracowanie i dostarczenie kryteriów projektowych w celu informowania o interfejsach z obiektami, torami, systemami i stacjami;
  • Udział w testowaniu i uruchamianiu urządzeń, torów, systemów i stacji;
  • Opracowywanie i dostarczanie informacji niezbędnych do wspierania certyfikacji i późniejszego oddawania do eksploatacji składów pociągów;
  • Obsługa i konserwacja urządzeń związanych z utrzymaniem składów pociągów zainstalowanych w zakładzie utrzymania ciężkiego, zakładzie utrzymania lekkiego i zakładzie certyfikacji składów pociągów (zbudowanych przez inne podmioty).

Od rozpoczęcia budowy władze utworzyły ponad 12 000 stanowisk pracy w branży budowlanej, z czego większość dla mieszkańców Central Valley. Na plac budowy kolei dużych prędkości codziennie wysyłanych jest średnio prawie 1500 pracowników. Władze rozpoczęły już rozbudowę obecnie budowanych 200 km na przyszłe 271 km zelektryfikowanej szybkiej kolei z Merced do Bakersfield.