Flota pojazdów DB Cargo Italia wkrótce się powiększy.

Flota pojazdów DB Cargo Italia wkrótce się powiększy.

17 stycznia 2024 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Wczoraj w Czechach odbył się test lokomotywy 744 036 CZ Loko wyprodukowanej dla DB Cargo Italia.

Fot. Ferrovie.info

 

Biorąc pod uwagę pozytywny wynik, Effishunter 1000 firmy CZ Loko, który nadal nosi czeskie oznaczenie 744 156-1, ma opuścić fabrykę 19 stycznia rano i dotrzeć do granicy Tarvisio Boscoverde wieczorem tego samego dnia. Stamtąd będzie kontynuował podróż siecią RFI, aby dotrzeć do Brescii na oficjalną jazdę próbną.

Czwarta lokomotywa oczekiwana przez DB Cargo Italia z tej samej grupy jest również prawie gotowa w fabryce, jest to model 744 037, który obecnie nadal znajduje się w dziale testów, a jego montaż i malowanie nie zostały jeszcze sfinalizowane a wraz z nią w posiadaniu firmy cargo znajdą się zatem cztery Effishuntery 1000.

EffiShunter 1000 to największe osiągnięcie obecnego rozwoju spółki CZ LOKO. Jest przeznaczony zarówno do eksploatacji na bocznicach przemysłowych w najbardziej wymagających warunkach, jak również w zakresie usług torowych. W tym celu może być wyposażony w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS. Aprobata zgodnie z uznawanym międzynarodowo certyfikatem TSI gwarantuje maksymalną możliwą interoperacyjność w krajach Unii Europejskiej.

Parametry

  • Rozstaw1 435 mm
  • Spełnia normęTSI
  • Ilość osi napędowych4
  • Układ osiV
  • Najwyższa prędkość eksploatacyjna100 km/h
  • Minimalny promień łuku80 m
  • Klasa liniiC2
  • Przejście poprzeczne1
  • Przekładnia mocy elektrycznaelektryczna AC/AC
  • Silnik spalinowyCAT C32
  • EU StageV
  • Moc znamionowa895 kW
  • Maksymalna siła pociągowa262 kN
  • Masa znamionowa80 t
  • Nacisk na oś20 t
  • Moc sprężarki140 - 252 m3
  • Pojemność zbiornika paliwa4 200 l
  • Klasa klimatyczna-40 do +40 ºC

Korzyści:

  • niezawodność
  • niskie koszty eksploatacji
  • toczne ułożenie silników trakcyjnych
  • asynchroniczna przekładnia mocy (AC/AC)
  • indywidualnie sterowana moc silników trakcyjnych
  • ekologiczna eksploatacja - limity emisji spalin EU Stage V
  • zastosowane zunifikowane rozwiązania
  • wysoki komfort i bezpieczna obsługa
  • automatyczna regulacja prędkości (ARR)
  • sterowanie wielokrotne
  • przestrzenne i bezpieczne platformy dla manewrowego
  • hamulec tarczowy
  • hamulec elektrodynamiczny
  • sprężarka bezolejowa Knorr
  • (rozstaw 1435mm)
  • suszarka powietrza
  • urządzenie anty poślizgowe, ochrona poślizgowa, sterowanie radiowe
  • możliwość montażu sprzęgu automatycznego (rozstaw 1435mm)

Wyposażenie

  • elektroniczny system sterowania
  • tempomat
  • monitoring GSM i GPS
  • sterowanie ukrotnione
  • amortyzacja FLEXI-COIL
  • toczne ułożenie silników trakcyjnych
  • osuszacz powietrza
  • hamulec tarczowy
  • hamulec elektrodynamiczny
  • sprężynowy hamulec postojowy
  • ochrona antypoślizgowa
  • elementy deformacyjne
  • ETCS