Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław – Jelenia Góra – fotogaleria

Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław – Jelenia Góra – fotogaleria

16 stycznia 2024 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Zastosowana w tunelu technologia pozwala na wykonywanie prac i przejazd pociągów. Zakończenie inwestycji wartej ok 130 mln zł przewidywane jest w połowie 2024 r.

 

Fot. PKP PLK

 

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w trzystumetrowym tunelu koło Trzcińska zwiększa możliwości kolei na Dolnym Śląsku. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław- Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy.

 

Fot. PKP PLK 

 

Nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z ok.8,3 m. do ponad 11 m. Teraz przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów.

 

Fot. PKP PLK 

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r.

 

Fot. PKP PLK