PKP S.A. partnerem kampanii #ZnamTeNumery

PKP S.A. partnerem kampanii #ZnamTeNumery

19 stycznia 2024 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Polskie Koleje Państwowe S.A. dołączyły do kampanii społecznej, mającej na celu edukację i przeciwdziałanie wyłudzeniom danych oraz oszczędności od seniorów. 

 

Fot. PKP S.A.

 

Kampania społeczna #ZnamTeNumery została zainicjowana w październiku 2023 r. przez Telewizję Puls, Komendę Główną Policji, ekipę serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i Fundację TV Puls „Pod Dębem”. Jej celem jest edukacja osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im próby wyłudzenia danych osobowych czy pieniędzy. Tuż Przed Dniem Babci i Dniem Dziadka do akcji dołączają Polskie Koleje Państwowe S.A. Dzięki temu na wybranych dworcach kolejowych pojawią się plakaty i animacje informujące o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa chroniących seniorów przed oszustwami. Dzień Babci i Dzień Dziadka to szczególny moment do podjęcia kolejnych aktywności w ramach akcji, które zwrócą uwagę na zagrożenia czyhające na osoby starsze oraz na metody oszustów, służące wyłudzeniu danych czy oszczędności życia seniorów. Akcja, do której przystąpiły PKP S.A. to część szerszych działań. W 2024 r. inicjatorzy akcji planują m.in. organizację konkursów i spotkań dla społeczności lokalnych.

 

Fot. PKP S.A 

 

– Zaangażowaliśmy się w promocję kampanii #ZnamTeNumery, wiedząc, jak bardzo potrzebne jest to działanie. Polskie Koleje Państwowe S.A. od lat dbają o bezpieczeństwo podróżnych na dworcach kolejowych, a wsparcie kampanii #ZnamTeNumery wpisuje się w naszą strategię działań CSR-owych. Materiały promujące akcję są wyświetlane na dworcach w Warszawie, Poznaniu i Katowicach. W ramach kampanii powstaną także m.in. materiały poświęcone bezpiecznemu poruszaniu się pasażerów po dworcach kolejowych oraz umożliwiające zlokalizowanie znajdujących się na nich ważnych punktów – mówi Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.

– Telewizja Puls po raz kolejny zabiera głos w ważnej społecznie kwestii. Dzięki zasięgom i naszym partnerom jesteśmy w stanie mieć realny wpływ na bezpieczeństwo seniorów. Cieszymy się, że kampanię #ZnamTeNumery wspierają Polskie Koleje Państwowe S.A., Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów czy Związek Banków Polskich. W nowym sezonie serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, który przygotowujemy na wiosnę, pojawią się m.in. specjalne odcinki, poruszające ten temat. Pierwsze odcinki związane z kampanią, które powstały w 2023 r., można oglądać on-line na https://znamtenumery.pl/ – mówi Justyna Ganczarek, dyrektor sprzedaży i marketingu Telewizji Puls.

– Otrzymujemy liczne głosy poparcia dla kampanii #ZnamTeNumery. Ten pozytywny odzew niezmiernie nas cieszy a nadchodzący Dzień Babci i Dzień Dziadka to tylko okazja do dodatkowych działań, by chronić naszych seniorów – dodaje Erin Dąbska, prezes Fundacji TV Puls „Pod Dębem”.

W 2022 r. seniorzy stali się celem ponad 12 000 prób oszustw. Niesławna metoda „na wnuczka”, podszywanie się pod pracownika banku czy urzędnika to tylko niektóre sposoby, aby wykorzystać łatwowierność osób starszych.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie znamtenumery.pl.