Kolejowe zakamarki Wrocławia

Kolejowe zakamarki Wrocławia

22 lutego 2024 | Źródło: KSK Wrocław / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu zaprasza na pociągi retro z przewodnikiem po wrocławskim węźle kolejowym. 

 

Fot. KSK we Wrocławiu

 

Przejazdy kierowane są do każdego kto chce nietypowo i ciekawie spędzić czas a także zwiedzać miasto z rzadko doświadczanej perspektywy – poznając jego historię a zwłaszcza tę związaną z mijanymi miejscami w odniesieniu do kolei, przemysłu, architektury i terenów przyrodniczych. Jedną z głównych atrakcji podróży składem historycznym jest przejazd nie tylko po odcinkach dostępnych dla rozkładowych pociągów pasażerskich, ale również podróż torami, po których na co dzień jeżdżą wyłącznie pociągi towarowe. Podczas postojów na stacjach, zmian kierunku jazdy można wyjść na peron, obejrzeć dworzec, obserwować lokomotywę wykonującą manewry oraz odłączanie, podpinanie jej do składu jak i posłuchać opowieści klubowego przewodnika. Jak zawsze istnieje również okazja, aby zajrzeć do kabiny maszynisty i przyjrzeć się pulpitowi sterowniczemu. Wybierając się z nami na wycieczkę wspierasz ratowanie zabytków kolejnictwa – zyski ze sprzedaży biletów, w tym klubowych gadżetów i pamiątek przeznaczane są na remonty lub prace bieżące przy naszym zabytkowym taborze oraz cele statutowe Klubu.
Z nami nie będziecie się nudzić !

Pociągi poprowadzi lokomotywa spalinowa SM30-662 z 1964 roku., z wagonami osobowymi serii Bi z 1929r. Skład nie jest ogrzewany, co należy wziąć pod uwagę w doborze ubrań w przypadku niższych temperatur.

W pociągu funkcjonuje bar serwujący kawę z ekspresu, herbatę i zimne napoje. Można w nim także kupić klubowe gadżety. Cały zysk ze sprzedaży w barze przeznaczamy na cele statutowe klubu.

Korespondencja związana z biletami i ewentualne zwroty lub reklamacje powinny być kierowane na email: kontakt@kskwroclaw.pl

Zapraszamy serdecznie do uczestnictwa.

Poniższe rozkłady jazdy są zatwierdzone i ostateczne.

W dniu 10 marca 2024 mamy do zaoferowania 4 przejazdy:

Pociąg “Zakamarki zachodnie”

Wyruszamy ze stacji Wrocław Główny, kierujemy się estakadą w kierunku Mikołajowa, ale  po minięciu wiaduktu nad torami do dworca Świebodzkiego, zjeżdżamy w dół łącznicą towarową. Następnie przecinamy ulicę Fabryczną i Robotniczą, przejedziemy pod nowym wiaduktem tramwajowym (kierunek Nowy Dwór). Po kilkuset metrach wjeżdżamy na stację towarową Wrocław Gądów, a kawałek dalej wracamy na tory, po których jeżdżą na codzień pociągi pasażerskie. Dojeżdżamy do stacji Wrocław Leśnica, na której lokomotywa wykona manewry i zmianę kierunku jazdy pociągu. Na stacji można podziwiać wyremontowane zabytkowe wiaty peronowe oraz budynek dworca. Trasa powrotna dla odmiany prowadzi przez Wrocław Muchobór, za którym wjedziemy na łącznicę umożliwiającą niegdyś bezpośredni wjazd na dworzec Świebodzki z tego kierunku. Następnie jadąc wzdłuż ulicy Manganowej, odbijamy w prawo od torów prowadzących do Świebodzkiego i nad ulicą Grabiszyńską “domykamy” pętlę. Po ponownym przejeździe zabytkową estakadą miejską dojedziemy na stację Wrocław Główny.

Ze względu na i na krótszy czas trwania i porę dnia, polecamy ten kurs jako najlepszy wybór dla rodzin z małymi dziećmi. 

 

 

Cena biletu: Bilet ulgowy 29 PLN / Bilet normalny 39 PLN

 

Pociąg “Zakamarki  południowe“

Udajemy się pociągiem do Siechnic, gdzie po zmianie kierunku przejedziemy towarową obwodnicą Wrocławia a więc m. in. koło siedziby Telewizji przy ul. Karkonoskiej oraz Wzgórza Gajowickiego. Przy Wzgórzu Gajowickim wjedziemy na kolejną łącznicę towarową, aby wjechać na wiadukt nad ul. Grabiszyńską – najwyższy punkt kolejowy we Wrocławiu. Później udamy się w podróż przez Wrocław Muchobór do Wrocławia Kuźniki. Tam po zmianie kierunku jazdy pojedziemy do stacji Wrocław Główny.

 

 

Cena biletu: Bilet ulgowy 39 PLN / Bilet normalny 49 PLN

 

Pociąg “Zakamarki południowo-wschodnie“

Udajemy się do Smardzowa Wrocławskiego, czyli w kierunku Strzelina i Kłodzka. W Smardzowie nastąpi zmiana “czoła” i ruszymy z powrotem, miniemy nowy przystanek Iwiny, a następnie na wysokości Parku Brochowskiego wjedziemy na łącznicę towarową. Po przecięciu ul. Konduktorskiej pośród ogródków działkowych, na odcinku niecałych 2 kilometrów pociąg zmieni kierunek o 180 stopni, a także wjedzie na końcową część towarowej obwodnicy Wrocławia. Po kilku  chwilach przejedziemy pod wschodnią Kładką Brochowską aby podjechać na towarową część Brochowa. Następnie skład przemierzy szlak przez jego pozostałą towarową (wschodnią) część, aby także minąć “od zaplecza” brochowską lokomotywownię, jeszcze niedawno słynącą z długich rzędów odstawionych lokomotyw. Po minięciu stacji Wrocław Brochów wjedziemy na tory wykorzystywane przez pociągi osobowe i dojedziemy do Siechnic. Tam po zmianie kierunku wrócimy już zachodnią częścią Brochowa w kierunku Wrocławia Głównego.

 

 

Cena biletu: Bilet ulgowy 35 PLN / Bilet normalny 45 PLN

Pociąg “Zakamarki Towarowej Obwodnicy Wrocławia”

Wyruszamy z Wrocławia Głównego w kierunku zachodnim, przejeżdżamy zabytkową estakadą w kierunku Mikołajowa, a następnie odbijamy w prawo od torów prowadzących do Poznania, przejeżdżamy przez nowy przystanek Szczepin i po minięciu historycznej zabudowy i doków portu miejskiego dojeżdżamy do stacji Wrocław Nadodrze. Tam po zmianie “czoła” wracamy na Mikołajów, a zaraz po jego minięciu, nad ulicą Robotniczą wjeżdżamy na towarową obwodnicę Wrocławia. Jadąc nią mijamy  ulicę Grabiszyńską dolnym wiaduktem, następnie Wzgórze Gajowickie, ulicę Hallera, Górkę Skarbowców i siedzibę Telewizji przy ul. Karkonoskiej. Dalej, mijając Wzgórze Gajowe, zbliżymy się do wiaduktu nad ulicą Buforową. Po kilku minutach pociąg przejedzie przez towarową część Brochowa, mijając “od zaplecza” brochowską lokomotywownię, jeszcze niedawno kojarzącą się z długimi rzędami odstawionych lokomotyw. Stamtąd dojedziemy do stacji Siechnice. Po zmianie kierunku przejedziemy towarową częścią Brochowa i wrócimy na Wrocław Główny.

 

 

Cena biletu: Bilet ulgowy 38 PLN / Bilet normalny 48 PLN

Bilety do dostępne na stronie https://kskwroclaw.pl/