80% nowych pociągów linii Piccadilly będzie montowanych w Yorkshire, potwierdza Siemens Mobility.

80% nowych pociągów linii Piccadilly będzie montowanych w Yorkshire, potwierdza Siemens Mobility.

12 lutego 2024 | Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility jest na końcowym etapie wyposażania nowej fabryki pociągów w Goole w hrabstwie Yorkshire, gdzie produkowane będzie do 80% nowych pociągów metra linii Piccadilly, w porównaniu z 50%. Fabryka, która ma zostać otwarta wiosną tego roku, jest częścią szerszej wioski kolejowej, w której zainwestowane zostanie do 200 milionów funtów, powstanie do 700 miejsc pracy oraz do 1700 miejsc pracy w łańcuchu dostaw. Wzrost ten oznacza większy zakres prac nad pierwszym projektem dla fabryki, zwiększając bezpieczeństwo wioski kolejowej Goole.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Sambit Banerjee, dyrektor generalny Siemens Mobility, powiedział: Po raz pierwszy Siemens Mobility będzie montować pociągi tutaj, w Wielkiej Brytanii. To naprawdę ekscytujący kamień milowy nie tylko dla nas, ale także dla całej branży i lokalnych gospodarek. A fakt, że zwiększymy ilość do 80% pociągów metra linii Piccadilly montowanych w Goole jest świadectwem naszych możliwości produkcyjnych. Jesteśmy dumni, że możemy montować te pociągi tutaj, w Yorkshire, co zmieni sposób podróżowania koleją dla osób dojeżdżających do pracy i odwiedzających naszą wspaniałą stolicę. Ta następna generacja klimatyzowanych, energooszczędnych pociągów metra dla Wielkiej Brytanii będzie montowana tutaj przez kolejne pokolenie inżynierów".

Stuart Harvey, dyrektor kapitałowy TfL, powiedział: "Produkcja większej liczby pociągów linii Piccadilly w Goole będzie wspierać lokalne łańcuchy dostaw, wyraźnie pokazując, w jaki sposób inwestycje w transport w Londynie przynoszą korzyści całej Wielkiej Brytanii. Zapewniliśmy, że rozwój ten nie wpłynie na to, kiedy pierwszy pociąg przyjedzie na testy do Londynu pod koniec tego roku, przed wejściem do służby w 2025 r., ani na planowany wzrost rozkładu jazdy w 2027 r.". 

 

Fot. Siemens Mobility 

 

"Z zastrzeżeniem długoterminowej pewności co do finansowania rządowego, oczekuje się, że fabryka w Goole dostarczy również flotę zastępczą dla linii Bakerloo, która ma ponad 50 lat i jest najstarszym pociągiem pasażerskim w Wielkiej Brytanii". 

Pierwszy pociąg linii Piccadilly został dostarczony z siostrzanej fabryki Goole w Wiedniu i przeszedł szeroko zakrojone testy prowadzone przez inżynierów Siemens Mobility na naszym torze testowym i w komorze klimatycznej w Niemczech przed pierwszym pociągiem, który przyjedzie do Londynu tego lata. Następnie Transport for London (TfL) przeprowadzi dalsze testy i integrację infrastruktury, zanim nowe pociągi zaczną obsługiwać przewozy pasażerskie w Londynie w 2025 r. Pociągi linii Piccadilly bazują na rodzinie pociągów metra Inspiro firmy Siemens Mobility i zapewniają pasażerom lepszą obsługę dzięki klimatyzowanym wagonom i lepszej dostępności.

Nowe pociągi metra zwiększą przepustowość o około 10 procent i są również lżejsze od istniejących konstrukcji, co oznacza, że ​​pociągi będą bardziej energooszczędne, a także zapewnią pasażerom płynniejszą podróż. Wynika to z konstrukcji półprzegubowej, która umożliwia montaż mniejszej liczby wózków w dłuższym, 113-metrowym pociągu. Wszystkie pociągi zostaną wyposażone w cyfrowe ekrany informacji pasażerskiej z informacjami w czasie rzeczywistym oraz CCTV w wagonach. Fabryka w Goole jest centralnym punktem szerszej bazy kolejowej, obejmującej hale montażowe i rozruchowe, zakład obsługi podzespołów pociągów, magazyn materiałów i logistyki oraz centrum rozwiązań Rail Accelerator & Innovation Solutions Hub dla przedsiębiorstw (Raise), dzięki czemu Goole stało się centrum doskonałość w technologii kolejowej w Wielkiej Brytanii.

Fabryka komponentów, która serwisuje silniki, skrzynie biegów i systemy HVAC dla naszych brytyjskich flot, jedna czwarta brytyjskich pociągów pasażerskich oraz węzeł Raise są już otwarte. Tabor przeznaczony na rynek kolejowy w Wielkiej Brytanii będzie montowany w fabryce, począwszy od nowych pociągów metra linii Piccadilly dla TfL, a skończywszy na wszystkich przyszłych zamówieniach w Wielkiej Brytanii, w tym na pociągi linii Bakerloo, pod warunkiem że TfL zabezpieczy dalsze fundusze od rządu na odnowienie wygasłego pociągu flota.