Większa wydajność dla DB Cargo: transport towarów z dwiema opcjami zasilania

Większa wydajność dla DB Cargo: transport towarów z dwiema opcjami zasilania

15 marca 2024 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Zaprezentowano nową generację lokomotyw, które w przyszłości zwiększą wydajność i moc floty DB Cargo. "Vectron Dual Mode Light" łączy w sobie napęd elektryczny i spalinowy, zapewniając możliwość adaptacji w transporcie towarowym. Nowoczesna lokomotywa hybrydowa może łatwo przełączać się między napędem elektrycznym i spalinowym. Pozwala to uniknąć czasochłonnych manewrów i może być używana elastycznie, z liniami napowietrznymi lub bez nich.  

 

Fot. Siemens Mobility

 

Vectron Dual Mode został specjalnie zoptymalizowane pod kątem wymagań operacyjnych DB Cargo. W porównaniu do konwencjonalnego Vectron Dual Mode, jest on o kilka ton lżejszy, co zapewnia jeszcze bardziej wydajne operacje i zapewnia dostęp do odgałęzień linii i bocznic o mniejszej ładowności. Jest to korzystne dla ładunków w pojedynczych wagonach, które staną się szybsze i bardziej wydajne, ponieważ czas zmiany lokomotyw zostanie znacznie skrócony. Ponadto nowa generacja lokomotyw jest fabrycznie przystosowana do obsługi pociągów cyfrowych w przyszłości.  

 

Fot. Siemens Mobility 

 

Sigrid Nikutta, Członek Zarządu ds. Transportu Towarowego w Deutsche Bahn i Przewodnicząca Zarządu DB Cargo: "Ta nowa generacja lokomotyw jest ważna dla DB Cargo. Skorzysta na tym wielu klientów i - co ważne dla nas wszystkich - środowisko jest wielkim zwycięzcą. Jeśli będziemy obsługiwać tę lokomotywę za pomocą ekologicznej energii elektrycznej i oleju napędowego HVO z olejów jadalnych, zaoferujemy naszym klientom łańcuch dostaw prawie bez emisji CO2 od początku do końca - bez przystanków pośrednich. Podsumowując, nowa generacja lokomotyw sprawi, że kolejowy transport towarowy będzie bardziej wydajny w dłuższej perspektywie. A my możemy jeszcze bardziej skupić się na życzeniach i okolicznościach naszych klientów, ponieważ nowa lokomotywa może być używana w każdych warunkach".

"Nasze najnowocześniejsze Vectron Dual Mode zmniejsza emisję CO2, obniża nakłady na konserwację i zapewnia większą elastyczność w transporcie towarowym" - mówi Michael Peter, dyrektor generalny Siemens Mobility. "Na zelektryfikowanych odcinkach linii jest to napęd wyłącznie elektryczny, podczas gdy na odcinkach bez sieci trakcyjnej możliwe jest przełączenie na napęd konwencjonalny bez zmiany lokomotywy. W ten sposób wspieramy DB Cargo we wdrażaniu przyjaznych dla klimatu łańcuchów dostaw aż do "ostatniej mili". "Dzięki wielu cyfrowym technologiom i urządzeniom na pokładzie, takim jak zdalne sterowanie manewrami lub nowoczesny system sterowania pociągiem ETCS, nasza lokomotywa jest doskonale przygotowana na przyszłość dla DB Cargo".

 

Fot. Siemens Mobility 

 

DB zamówiła 150 lokomotyw od Siemens Mobility w ramach pierwszego zamówienia. Dzięki zastosowaniu nowych lokomotyw o podwójnym zasilaniu DB Cargo zaoszczędzi około 12 milionów litrów paliwa i 25 000 ton CO2 rocznie.

Pierwsze lokomotywy będą używane w okolicach najnowocześniejszej stacji rozrządowej w Europie w Halle (Saale) w Saksonii-Anhalt i Saksonii, gdzie klienci DB Cargo w regionie będą pierwszymi, którzy odniosą korzyści.

Celem DB Cargo jest wyposażenie około 70 procent swoich lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku.