Transport gipsu - intermodalny i elektryczny

Transport gipsu - intermodalny i elektryczny

08 kwietnia 2024 | Źródło: Innofreight / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Transport kombinowany staje się jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska dzięki kontenerom CityLogistics na platformie kolejowej w połączeniu z elektrycznie napędzanymi ciężarówkami.

Fot. Innofreight

 

Dzięki współpracy firm Innofreight, Silo Riedel i Knauf, w przyszłości ciężarówki elektryczne będą bardziej rozpowszechnione na drogach. Firma Knauf wydobywa naturalny gips w kopalni w Tragöß w Styrii, około 120 kilometrów od siedziby firmy w Weißenbach koło Liezen.

Gips naturalny jest transportowany w kontenerach CityLogistics - rozwiązaniach intermodalnych Innofreight dla sektora materiałów budowlanych. Przy długości 20 stóp, 120 ton materiałów budowlanych, urobku i gruzu może być transportowane na podwójnym wagonie w transporcie kombinowanym. Kontener ten, wyposażony w klapę, może być rozładowywany za pomocą obrotowego wózka widłowego lub podwozia wywrotki, co zapewnia maksymalną elastyczność. Aby chronić środowisko i mieszkańców, przewożone towary są dodatkowo zabezpieczone plandeką, dzięki czemu żadne cząsteczki nie mogą wydostać się z kontenera.

 

Fot. Innofreight

 

Gips naturalny jest ładowany do kontenerów CityLogistics w Tragöß i transportowany do stacji towarowej w Kapfenbergu ciężarówką elektryczną. Tam kontenery CityLogistics są przenoszone do InnoWaggons 2×40 stóp za pomocą wózka widłowego i transportowane do Weißenbach koleją.

Na terenie obok siedziby Innofreight została zbudowana stacja ładowania e-ciężarówek przeznaczonych do tego transportu. Dzięki superładowarkom e-ciężarówki są ponownie w pełni naładowane w krótkim czasie.

 

Fot. Innofreight

 

Projekty takie jak ten mają na celu dostosowanie sektora budowlanego do przyszłości i pomóc branży osiągnąć cele klimatyczne. Aby zrobić duży krok we właściwym kierunku, potrzebne są rozwiązania intermodalne, które dają pierwszeństwo kolei, ale mogą być również skutecznie wykorzystane na drogach.

 

Fot. Innofreight