PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej Nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa”.
Modernizacja obejmie przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych w: Rokicinach, Babach, Moszczenicy, Jarostach, Piotrkowie Trybunalskim, Milejowie, Gorzkowicach, Gorzędowie, Kamieńsku, , Dobryszycach, Radomsku, Bobrach, Teklinowie, Jackowie, Kłomnicach, Rzerzęczycach, Rudnikach, Aniołowie.
Podczas prac zlikwidowane zostaną strażnice przejazdowe w Chrustach Nowych, Czarnocinie, Dobryszycach, Radomsku i Kołomnicach
Zakres robót budowlanych na linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki - Częstochowa obejmuje także m.in.:
- wymianę nawierzchni torowej z odwodnieniem
- wzmocnienie podtorza z odwodnieniem
- wymianę rozjazdów wraz z napędami elektrycznymi
- zabudowę samoczynnej blokady liniowej:
- demontaż, wymianę i przebudowę sieci trakcyjnej
- remont nawierzchni na 11 przejazdach kolejowych
- remont 30 mostów
- remont 5 wiaduktów
- remont 15 przepustów
Pozostałe roboty polegać będą na: remoncie oświetlenia na przejazdach i peronach, oczyszczeniu rowów odwodnieniowych, robotach teletechnicznych, elektroenergetycznych oraz instalacji monitoringu na peronach.
Po wykonaniu zadania maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wyniesie 120 km/h oraz 100 km/h dla pociągów towarowych.
Firmy biorące udział w postępowaniu muszą wpłacić wadium w wysokości 10 mln zł. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena. PKP PLK czeka na oferty do 20 sierpnia 2012 roku.
Prace powinny zostać wykonane w ciągu 730 dni od chwili podpisania umowy.