Co z łącznicą w Suchej Beskidzkiej?

Co z łącznicą w Suchej Beskidzkiej?

07 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy” GDDKiA nie zgadza się na przybliżenie przebiegu planowanej łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej do drogi krajowej nr 28. Argumentuje to uniemożliwieniem przebudowy lub rozbudowy drogi w przyszłości.

Fot. GRAD, Wikimedia

W tej sytuacji PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały inną propozycję przebiegu łącznicy. - Do GDDKiA została przesłana nowa koncepcja, zakładająca przebieg linii kolejowej w odległości nie mniejszej niż obecna odległość (22,01m) od istniejącej linii kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka (dla której nowo budowany odcinek linii kolejowej jest naturalnym przedłużeniem) – mówi Dorota Szalacha z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Plan B

Wariant ten zakłada jednak przebieg łącznicy przez ogródki działkowe i teren obecnego placu targowego. - Komplikuje to wprawdzie projekt jego przebudowy i rewitalizacji, realizowany przez władze Suchej Beskidzkiej, ale w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego jest zarezerwowany  pas (szerokości ok. 30 metrów) dla realizacji przyszłej łącznicy kolejowej – wyjaśnia Szalacha i dodaje, że aktualnie cały czas trwa przygotowywanie studium wykonalności odnośnie budowy przedmiotowej łącznicy.

Szybciej do Zakopanego

Dzięki łącznicy kolejowej w ciągu linii nr 97 Skawina – Żywiec i linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka pociągi jadące z Krakowa do Zakopanego i z powrotem nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy na stacji w Suchej Beskidzkiej. Pozwoli to – wraz z mającą powstać łącznicą Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki, która umożliwi z kolei wyeliminowanie zmiany kierunku jazdy na stacji Kraków Płaszów oraz wraz z nowym przebiegiem linii kolejowej w okolicach Skawiec i Zembrzyc w związku z budową zbiornika wodnego w Świnnej Porębie – na skrócenie czasu przejazdu ze stolicy Małopolski do Zakopanego o ok. 30 minut.

Co istotne, wykonawca studium budowy łącznicy opracuje również koncepcję systemu urządzeń sterowania ruchem kolejowym dla planowanej łącznicy. Nie przewiduje się jednak w najbliższym czasie modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym w stacji Sucha Beskidzka.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Bezobsługowe metro Thalesa w Brazylii Bezobsługowe metro Thalesa w Brazylii
Następny artykuł Czarnca: 5 chętnych na zaprojektowanie łącznicy Czarnca: 5 chętnych na zaprojektowanie łącznicy