Finisz prac na peronie nr 3 w Katowicach

Finisz prac na peronie nr 3 w Katowicach

07 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nad peronami stacji Katowice powstaje nowoczesna hala peronowa. Dwa perony i dwa tory już są pod dachem.

Fot. PKP S.A.

Stacja Katowice będzie czwartą w Polsce tak dużą stacją w pełni zakrytą halą peronową (informacja jest też dostępna w wersji audio!). Już od połowy roku pasażerowie korzystają z zadaszonego peronu numer 2. PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację peronu nr 3, nad którym jest już kolejna część zadaszenia. Obecnie prowadzone są roboty związane z układaniem nawierzchni peronu z kostki brukowej oraz układaniem torów przy peronie.

Peron po peronie
Sporo zmian pasażerowie mogą dostrzec w przejściach podziemnych. W zachodnim, środkowym i wschodnim korytarzu wymieniana jest posadzka a ściany wykonane z trawertynu, z początku lat 70. gdy budowano stację, są pieczołowicie konserwowane. W przejściu środkowym wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych oraz wind przeznaczonych dla niepełnosprawnych i osób z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Docelowo, z środkowego korytarza na każdy peron będą prowadziły podwójne schody ruchome oraz windy – zakończenie montażu tych udogodnień planowane jest do końca października. Do końca września peron nr 3 ma być gotowy. Wówczas wykonawca przystąpi do robót na peronach pierwszym i czwartym.
Przyjęta organizacja prac ogranicza utrudnienia związane z obsługą pasażerów do niezbędnego minimum dlatego kolejne działania wykonywane są etapami - peron po peronie. Dzięki temu zawsze  czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z modernizacji peronów na katowickim dworcu

Estetyzacja i wymiana torów
Efektem prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na stacji w Katowicach będzie nie tylko rozległa hala peronowa, przykrywająca wszystkie tory i perony ale też odnowione perony, elektroniczne wyświetlacze z rozkładami jazdy czy estetyczne obiekty małej architektury, jak: ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne czy zegary. Obok prac estetyzacyjnych prowadzone są zadania usprawniające ruch pociągów. Wymieniono już ok. 4 km torów, zamontowano tłumiące drgania maty wibroizolacyjne, wykonano odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami, przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także instalację oświetleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami. Całkowity koszt modernizacji stacji wynosi około 65 mln zł. Zakończenie robót zaplanowano do końca 2012 roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kraków: tydzień zrównoważonego transportu Kraków: tydzień zrównoważonego transportu
Następny artykuł Opóźni się budowa Dworca Zachodniego w Warszawie Opóźni się budowa Dworca Zachodniego w Warszawie