Szklana hala katowickiego dworca już gotowa

Szklana hala katowickiego dworca już gotowa

11 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dobiegają końca prace wykończeniowe na nowym dworcu kolejowym w Katowicach. W hali rozpoczęły się przeglądy budynku dokonywane przez Państwową Straż Pożarną  i Sanepid. Odbiór dworca przez odpowiednie służby weryfikujące stan bezpieczeństwa, jest niezbędny, aby 30 października mogło nastąpić uroczyste oddanie do użytku tej części inwestycji.

Fot. dworzec-katowice.info

Jeszcze w tym tygodniu rozpocznie się przekazywanie budynku Polskim Kolejom Państwowym, które przy budowie dworca i Galerii Katowickiej są partnerem inwestycyjnym Neinver Polska.

Pod kielichami zakończył się montaż szklanej elewacji wejściowej, prowadzącej czterema rozwieranymi drzwiami do dworcowej hali. Na placu Szewczyka zabetonowanych zostało już 14 kielichów, rozpoczęła się budowa kolejnego płaszcza kielichów o numerach 1 i 2. Prace budowlane przy rekonstrukcji ostatnich dwóch kielichów mają się zakończyć jeszcze we wrześniu.

Intensywnie postępuje budowa Multikina na ostatnim piętrze Galerii Katowickiej. Montowane są trybuny i dach dwóch pierwszych sal kinowych, a także ściany wielosalowego kina od strony ul. Słowackiego. W częściach galerii, w których prace są bardziej zaawansowane, trwają równolegle prace murowe, tynkarskie i wykończeniowe.

Niemal gotowy jest już główny plac wejściowy od strony pl. Szewczyka i ul. Młyńskiej. Dobiega końca również odgradzanie części wejściowej od budowy Galerii Katowickiej. Na placu pozostały już tylko 4 żurawie wieżowe, dostarczające materiały do dalszej budowy. Na ul. Słowackiego tymczasowo zmieniono organizację ruchu - specjalnie wydzielony pas umożliwia kontynuowanie prac budowlanych w kinie i w Galerii Katowickiej.

Najnowsze zdjęcia z budowy dworca i Galerii Katowickiej można obejrzeć w galerii.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kolej TV – zobacz najnowszy odcinek (10.09) Kolej TV – zobacz najnowszy odcinek (10.09)
Następny artykuł 45 stołecznych tramwajów nie dla Modertrans 45 stołecznych tramwajów nie dla Modertrans