Na praskiej stacji kończącej centralny odcinek II linii metra gotowe są prawie wszystkie sekcje płyty stropowej obu obiektów, a na niektórych odcinkach wybierana jest ziemię z głębokości kilkunastu metrów. Budowa stacji Dworzec Wileński rozciąga się na odcinku ponad 400 metrów i obejmuje korpus stacji oraz tory odstawcze.
W części południowej placu budowy, a dokładnie w miejscu, w którym w przyszłości znajdzie się peron stacji, zbudowano dwa odcinki stropu górnego. Jeden o wymiarach 22 x 80 m oraz drugi – o wymiarach 20 x 30 m, z dwoma otworami technologicznymi. Pod fragmentem stropu, który jest już zabetonowany niedługo rozpocznie się wykop podstropowy o długości 50 m. Również tutaj – na wysokości ul. Białostockiej – powstaną dwa wejścia do stacji. Kończy się też realizacja ich ścian szczelinowych.
Tymczasem w północnej części korpusu stacji zakończono wykop na poziomie kondygnacji -2. Oznacza to zejście na głębokość 14 m, licząc od poziomu terenu aż do płyty fundamentowej stacji.
Pod koniec sierpnia ponownie otwarto dla ruchu miejskiego Al. Solidarności. Teraz w tym rejonie robotnicy kończą wykonywać barety i ściany szczelinowe. W pobliżu budynku PKP konstrukcja stropu obniża się, tworząc miejsce na przeprowadzenie magistrali sieci miejskich. Wszystkie sekcje płyty górnej torów odstawczych są już gotowe. Przez dwa otwory technologiczne – jeden zlokalizowany w środkowej części torów odstawczych, a drugi w północnej – rozpoczęto wybieranie urobku z kondygnacji -1. Wykonano również obejście sieci grzewczej, które zapewni ciepło okolicznym mieszkańcom.