W dniach z 2 na 3 listopada (z piątku na sobotę) powinna rozpocząć się skomplikowana logistycznie, ale jednocześnie bardzo efektowna i widowiskowa akcja związana z zamontowaniem czterech stalowych kratownic nad peronami I, II i III na dworcu kolejowym Poznań Główny.
Do tego celu zostanie użyty celu Hercules, jeden z największych dźwigów w Polsce - Terex Demag CC2500 mogący udźwignąć 500-tonowy ciężar. Od kilku dni stoi już zmontowany i gotowy do wykonania zadania. Cała operacja, która rozpocznie się w nocy z piątku na sobotę (2/3 listopada) będzie trwała kilka dni. Z uwagi na wymogi bezpieczeństwa, na konieczność wyłączenia trakcji elektrycznej i przerzucenia pociągów na perony IV, V i VI prace prowadzone będą w nocy. Stalowe, ważące po ok. 120 ton (każda) kratownice to nic innego jak most łączący ze sobą dwa fragmenty trzypoziomowego parkingu na tysiąc aut, budowanego w bezpośrednim sąsiedztwie nowego dworca kolejowego. Cztery kratownice posadowione zostaną na betonowych słupach nad przejściami podziemnymi, gdzie nie można było zbudować tradycyjnych fundamentów (stąd kratownice). Równolegle z pracami przy budowie parkingu trwa mocno zaawansowana budowa centrum handlowego Poznań City Center i nowego dworca autobusowego PKS. Na koniec 2012 roku Inwestor , węgierska spółka TriGranit Development Corporation planuje doprowadzenie całej budowli do stanu surowego otwartego. Oddanie do użytku Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zaplanowano na IV kwartał 2013 roku.
Uwaga: w przypadku wyjątkowo niekorzystnej pogody (np. gęsta mgła) cała operacja może zostać przełożona na inny dzień.
Fot. TriGranti
Fot. TriGranti
Fot. TriGranti