W Brzegu Dolnym powstanie nowy terminal

W Brzegu Dolnym powstanie nowy terminal

24 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Budowa intermodalnego terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w Brzegu Dolnym (woj. dolnośląskie) to kolejny projekt z konkursu ogłoszonego dla działania 7.4 Rozwój transportu intermodalnego, który otrzyma wsparcie z Programu Infrastruktura i Środowisko. Planowany koszt przedsięwzięcia wynosi 59,4 mln zł. Unijny Fundusz Spójności dopłaci 21,73 mln zł.

Fot. PKP S.A.

Umowę o dofinansowanie inwestycji podpisali dziś przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PCC Intermodal S.A.

Terminal w Brzegu Dolnym będzie położony na trasie biegnących przez Polskę, międzynarodowych korytarzy transportowych: Świnoujście - Szczecin - Poznań - Wrocław - Chałupki (najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami) oraz ciąg transportowy Międzylesie - Wrocław - Kostrzyń - Szczecin. Korytarze te charakteryzują się znacznym natężeniem transportu ładunków w kierunkach wschód - zachód i północ - południe Europy.

Lokalizacja projektu w Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T, a także w sieci nowoczesnych terminali przeładunkowych na terenie całego kraju zlokalizowanych w regionach najbardziej strategicznych dla rozwoju branży transportu intermodalnego, podkreśla ponadregionalny charakter projektu. Dodatkowym atutem inwestycji jest jej sąsiedztwo z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną (WSSE) „Invest - Park".

Projekt PCC Intermodal S.A, przewiduje budowę infrastruktury terminalu kontenerowego oraz zakup nowoczesnego sprzętu umożliwiającego zwiększenie wartości przeładunków. Zakupiony zostanie również nowy, zintegrowany system operacyjny do zarządzania terminalem i procesem przeładunku towarów, tak, by zapewnić wzrost efektywności inwestycji. Realizacja przedsięwzięcia potrwa do 2015 r.

Projekt przewiduje:

  • budowę nowego terminalu przeładunkowego wraz z budową dróg dojazdowych i obiektów związanych z jego obsługą,
  • modernizację bocznic kolejowych pozwalającą na dostosowanie linii kolejowej do potrzeb transportu kontenerów,
  • przebudowę infrastruktury sieciowej,
  • zakup systemu IT do zarządzania przeładunkami,
  • zakup specjalistycznego sprzętu do przeładunku kontenerów.