PKP S.A.: jakość usług pod lupą

PKP S.A.: jakość usług pod lupą

26 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP S.A. zleciły największy w swej historii program podniesienia poziomu jakości usług dla klientów.

Fot. arch. PKP S.A.

PKP S.A. w ramach programu „Twoja Kolej”  zleciła w sierpniu międzynarodowej firmie konsultingowej opracowanie kompleksowych działań mających na celu podniesienie poziomu satysfakcji klientów, korzystających z usług spółek Grupy PKP.  Umowa jest skonstruowana w ten sposób, że wynagrodzenie firmy zewnętrznej w ogromnej części uzależnione jest od rzeczywistej zmiany poziomu satysfakcji klientów po wprowadzeniu proponowanych zmian.

Zakres umowy

W ramach umowy PKP zapewnia sobie:

1. otrzymanie kompletnej diagnozy stanu wszystkich punktów styku klientów z Grupą PKP,  m.in. przedział w wagonie, dworce, perony, kasy, zakup biletów, pozyskiwanie informacji itp.

2. sporządzenie szczegółowy plan działań obejmujący ponad 200 inicjatyw zaplanowanych na najbliższe trzy lata, mających na celu podniesienie poziomu satysfakcji klientów;.

3. udział zleceniobiorcy we wdrożeniu proponowanych zmian. 

Podobne rozwiązania dotyczące podniesienia poziomu jakości usług stosowano z powodzeniem  m.in. w kolejach niemieckich, czy liniach lotniczych na całym świecie.

Wynagrodzenie będzie w ogromnej części uzależnione od poziomu satysfakcji klientów. Jeżeli poziom ten nie wzrośnie, wynagrodzenie będzie minimalne.

Opłata za sukces

Taka konstrukcja umowy, oparta o tzw. opłatę za sukces (realną zmianę w wyniku podjętych działań) została wprowadzona jako zasada przez obecny Zarząd PKP S. A. we wszystkich umowach doradczych, tak by w usługach tego typu zewnętrzne podmioty były wynagradzane za rzeczywisty efekt ich pracy.

Celem podjętych i planowanych działań jest doprowadzenie do sytuacji, w której usługi świadczone przez spółki Grupy PKP będą wyznaczały wysoki, odpowiadający standardom europejskim i potrzebom klientów poziom,  a w przypadku spółek przewozowych, będący jednocześnie punktem odniesienia i wzorem do naśladowania dla innych podmiotów działających w kraju.

Kwestie podniesienia jakości usług dla ponad 250 mln klientów korzystających rocznie z usług Grupy PKP to jeden z filarów programu "Twoja Kolej", ogłoszonego w zeszłym tygodniu przez zarządy spółek wchodzących w skład Grupy.

W skład programu - oprócz filaru „Pasażer”, którego realizacja jest przedmiotem umowy z wyżej wymieniona firmą - wchodzą także filary „Bezpieczeństwo”, „Inwestycje” oraz „Optymalizacja Zarządzania”.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Newag dostarczy nowego SZT dla Śląska? Newag dostarczy nowego SZT dla Śląska?
Następny artykuł Chorzów Batory – Tczew: prace zakończone Chorzów Batory – Tczew: prace zakończone