Podczas sejmowej komisji infrastruktury 4 grudnia 2012r. posłowie dyskutowali z przedstawicielami spółek kolejowych na temat nowego rozkładu jazdy.
Posłowie domagali się lepszego rozkładu jazdy, który by w większym stopniu opierał się na rzeczywistych potrzebach pasażerów. Nie podoba im się również, że zostały obcięte kolejne połączenia, które wg parlamentarzystów były często wykorzystywane przez podróżujących.
Obecni na posiedzeniu komisji przedstawiciele przewoźników tłumaczyli, że likwidacja części połączeń wynikło z przesłanek ekonomicznych. Dodatkowo, utrata dużej części z ok. 600 połączeń jakich od nowego rozkładu jazdy nie będą obsługiwać Przewozy Regionalne wynika z zaprzestania kursowania pociągów tej spółki w województwie śląskim. W rzeczywistości będą one dalej obsługiwane ale przez innego przewoźnika.
Członkom komisji nie spodobała się również zapowiedź zmian w rozkładzie, które będą następować co 2 miesiące. Podsekretarz stanu w ministerstwie transportu, Andrzej Massel wytłumaczył, że są one konieczne i wynikają z postępu prowadzonych na torach prac remontowych. One też są skutkiem irytujących pasażerów ograniczeń w ruchu pociągów oraz tras objazdowych.