Działając we wspólnym interesie mieszkańców i pasażerów, Urząd Miasta Bytom i Tramwaje Śląskie S.A. podjęły decyzję o odtworzeniu tramwajowej linii nr 7, o co zabiegali mieszkańcy miasta. W przyszłym tygodniu Spółka ogłosi przetarg na realizację tego zadania.
Co istotne, odtwarzana linia będzie szlakiem dwutorowym, łączącym się z - również dwutorową - linią ze Świętochłowic. Dzięki temu czas przejazdu tramwaju tą trasą ulegnie znacznemu skróceniu. Budowa nowego torowiska jest elementem realizowanego przez Tramwaje Śląskie Projektu pn. „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowe torowisko wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic miasta Świętochłowice do Zamłynia w Bytomiu powstanie w technologii tłumiącej wibracje i hałas. Dzięki zastosowaniu m.in. specjalnych gumowych otulin tramwaj będzie poruszał się znacznie ciszej niż dotychczas, wzrośnie więc komfort podróży. Zadanie to realizowane będzie w 2013 roku.
Z punktu widzenia mieszkańców Bytomia, decyzja o odtworzeniu tramwajowej linii nr 7 jest niezwykle istotna, czego wyraz mieszkańcy miasta dawali niejednokrotnie. Cieszymy się, że działając wspólnie, Miasto i Spółka mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom bytomian. Odbudowa "siódemki" jest pierwszą częścią zadania, na realizację którego Tramwaje Śląskie ogłoszą przetarg. W drugiej kolejności zmodernizowane zostanie torowisko i sieć trakcyjna wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Karola Miarki. Całość zadania rozłożona zostanie na dwa lata, ale torowisko linii nr 7 odbudowane zostanie w pierwszym etapie.