PKP Intercity na Święta i Sylwestra

PKP Intercity na Święta i Sylwestra

14 grudnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Spółka PKP Intercity przygotowała mini poradnik ze wskazówkami, z których warto skorzystać
przy planowaniu podróży.

Fot. Kuba Batorowicz

PKP Intercity na święta to 26 dodatkowych pociągów, mobilni informatorzy na 20 stacjach i Bilety Świąteczne tańsze o nawet 30%. To już ostanie chwile, aby  skorzystać z najpopularniejszej promocji przewoźnika – bilety sprzedawane są  najpóźniej na 8 dni przed planowaną podróżą.

Krok 1 - Planowanie podróży

Okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku to czas, kiedy wiele osób wybiera podróż pociągiem w drodze do rodziny czy na narciarskie szlaki. Planowanie podróży warto rozpocząć z wyprzedzeniem. Po pierwsze, zaraz po wyborze trasy, warto zastanowić się nad terminem i godziną wyjazdu oraz pociągiem jakim będziemy podróżowali.

Rezerwacja miejsca siedzącego

PKP Intercity oferuje przejazdy pociągami z rezerwacją i bez rezerwacji miejsc. Jeżeli wybierzemy podróż Expressem InterCity lub Expresem oprócz gwarancji miejsca każdy pasażer otrzyma możliwość zakupu biletu z oferty promocyjnej. Bilet Świąteczny to  premia  dla  pasażerów planujących podróż wcześniej. Każdy, kto zaplanuje podróż i wykupi bilet w przedsprzedaży oszczędzi nawet 1/3 jego ceny. Wystarczy kupić bilet co najmniej na 8 dni przed podróżą. Dla osób, które chcą na święta dojechać pociągiem to zatem ostatni dzwonek, by kupić bilet ze zniżką.

Poza pociągami EIC i EX przewoźnik ma w swojej ofercie szeroką siatkę połączeń TLK (Twoje Linie Kolejowe). W popularnych TLK miejscówki oferowane są w klasie 1 oraz  w klasie 2 wybranych – kursujących na najdłuższych trasach - 34 pociągach. 

Zawsze prognozowaną frekwencję we wszystkich pociągach z oferty PKP Intercity możemy sprawdzić na stronie www.intercity.pl. W aktualizowanej codziennie zakładce Monitoring ruchu pociągów pasażer znajdzie listę pociągów wraz z szacowaną frekwencją. Dzięki temu, planując podróż możemy zdecydować się na pociąg pod kątem jego popularności wśród innych pasażerów.

- Spodziewamy się, że najwięcej osób planuje podróże na przedświąteczny piątek i sobotę. Zauważamy też, że już dziś dużym zainteresowaniem cieszą się nasze pociągi do Zakopanego w okresie Sylwestra i Nowego Roku. Warto więc planować podróż już dziś korzystając z naszych ofert i prognoz frekwencji – zaznacza Beata Czemerajda, p.o. rzecznika prasowego PKP Intercity.

Krok 2 - zakup biletu

Bilety na  pociągi PKP Intercity możemy kupować z 30 dniowym wyprzedzeniem. Co więcej, aby nabyć bilet nie trzeba nawet wychodzić z domu – transakcji można dokonać przez Internet, a bilet nie musi  być wydrukowany. Wystarczy zapisać go w telefonie lub laptopie, a konduktor podczas kontroli zeskanuje kod biletu z ekranu.

- Dla przewoźnika informacja o sprzedaży biletów jest bardzo ważna – dzięki niej może planować zestawienia pociągów i dołączać z wyprzedzeniem wagony do tych połączeń, które cieszą się największym zainteresowaniem – dodaje Beata Czemerajda.

Od 16 listopada do 10 stycznia wcześniejszy zakup biletu W PKP Intercity to nie tylko wygoda, ale też oszczędność. W ofercie „Bilet Świąteczny” pasażer oszczędza do 30% przy zakupie biletu na wszystkie pociągi Express lub Express InterCity. Aby otrzymać rabat wystarczy nabyć bilet co najmniej na 8 dni przed podróżą. To pierwsza oferta, w której przewoźnik stosuje popularną zasadę „wczesniej=taniej”. W 2013 roku Intercity planuje uporządkować portfel ofert tak by były one czytelne dla podróżnych. Ma w tym pomóc zasada „wcześniej=taniej”.

Krok 3 - wyjazd

W czasie świątecznych i noworocznych wyjazdów  PKP Intercity planuje wzmocnić punkty informacyjne na dworcach.  Od 19 grudnia na 20 dworcach, w pomarańczowych kurtkach pojawią się mobilni informatorzy. Pomogą pasażerom w znalezieniu odpowiedniego połączenia, wskażą peron czy poinstruują jak skorzystać z biletomatów. W sumie z ich pomocy podróżni będą mogli skorzystać przez 10 dni, aż do Święta Trzech Króli.

Wszystkie informacje na temat połączeń i ofert można znaleźć na stronie www.intercity.pl. Osoby nie posiadające dostępu do Internetu mogą uzyskać informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Intercity 19 757 lub odwiedzając Centra Obsługi Klienta znajdujące się na dworcach.