SKB dokończy remont dworca w Radomiu

SKB dokończy remont dworca w Radomiu

24 grudnia 2012
PODZIEL SIĘ

Firma SKB z Radomska została wybrana nowym wykonawcą przebudowy dworca kolejowego w Radomiu. Obiekt zostanie udostępniony podróżnym do końca maja 2013 r.

Fot. MichalJM, Wikimedia

PKP S.A. odstąpiło od umowy z dotychczasowym wykonawcą remontu, Mostostalem Białystok 25 września tego roku. Po przeprowadzeniu niezbędnej inwentaryzacji, rozpoczęta została procedura przetargowa w trybie zapytania ofertowego. Pod koniec października wpłynęły 4 oferty. PKP S.A. kontynuowały negocjacje z trójką oferentów. Zakończyły się one 20 grudnia, kiedy to nowy wykonawca został zatwierdzony przez Zarząd PKP S.A. Jest nim SKB Sp. z o.o. Spółka Komandytowa. Firma ta realizowała już dla Polskich Kolei Państwowych projekty przebudowy dworców w Kutnie i Zawierciu. Wartość kontraktu to 4 710 000 zł brutto.

- Musieliśmy być bardzo staranni przy wyborze nowego wykonawcy. Nie może być już mowy o podobnej sytuacji, jak z Mostostalem Białystok. Wybraliśmy szybszą procedurę zapytania ofertowego, ale poświęciliśmy trochę więcej czasu na negocjacje z oferentami, dokładnie sprawdzając obecną kondycję finansową firm. SKB, która z sukcesem zrealizowała już dla nas dwie inwestycje, daje pewność wysokiej jakości i terminowości zakończenia tego zadania. Już pod koniec maja 2013 roku radomianie powinni korzystać ze zmodernizowanego budynku dworca – mówi Szymon Konop, dyrektor departamentu inwestycji PKP S.A.

Remont dworca w Radomiu rozpoczął się w czerwcu 2011 roku, a miał zostać zakończony w pierwszym kwartale 2012. Pomimo, że PKP S.A. na bieżąco wywiązywała się ze swoich zobowiązań finansowych, w trakcie remontu Mostostal Białystok zaczął być niewypłacalny. Z powodu egzekucji komorniczej, prowadzonej przeciwko głównemu wykonawcy przez innych wierzycieli, nie było również możliwości regulowania płatności bezpośrednio do podwykonawców. Mimo stosownych umów, oświadczeń i publicznych zapewnień, firma nie wywiązała się z zapisów zawartego kontraktu.

- Odstąpienie od umowy zawsze jest trudną decyzją dla publicznego inwestora. Nie sposób w takiej sytuacji uniknąć opóźnień, które są dodatkowo potęgowane długą drogą proceduralną takiego postępowania. Ponadto istnieje poważne zagrożenie wzrostu kosztów inwestycji – dodaje Szymon Konop.

Nowa umowa gwarantuje nieprzekroczenie przez PKP S.A. wartości kosztorysowej całego projektu przebudowy dworca kolejowego w Radomiu. Zgodnie z nią prace zakończą się w marcu przyszłego roku. Następnie, standardowo przez około półtora miesiąca potrwają wszystkie odbiory techniczne i uzyskanie zgody na użytkowanie.

Pasażerom udostępniony zostanie zabytkowy, a jednocześnie dostosowany do standardów nowoczesnej obsługi podróżnych dworzec, który spełnia wszystkie kryteria, aby stać się wizytówką miasta. Odnowione elewacje zachowają historyczny rys z lat 80. XIX wieku i będą dodatkowo podkreślone poprzez iluminację. Utrzymane zostaną architektoniczne detale i tablice pamiątkowe. W budynku znajdą się lokale przeznaczone na punkty gastronomiczne i usługowe. Bezpieczeństwo zapewniać będzie monitoring oraz systemy ostrzegania o pożarze. Budynek będzie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów dużą zmianą będzie również nowy, czytelny i przyjazny system informacji wizualnej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Rok bez pociągów na linii Opole-Zawadzkie Rok bez pociągów na linii Opole-Zawadzkie
Następny artykuł PR sprzedają wraki wagonów piętrowych PR sprzedają wraki wagonów piętrowych