Transport miejski Pokaz pociągu Inspiro dla metra w Warszawie

Pokaz pociągu Inspiro dla metra w Warszawie

08 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Już w najbliższa sobotę 12 stycznia nastąpi pierwsza publiczna prezentacja nowego pojazdu dla Metra Warszawskiego. Będzie nim pociąg Inspiro produkcji Siemensa i nowosądeckiego Newagu.

Fot. Michał Wójcicki

Pierwszy pociąg serii Inspiro dotarł do Warszawy 21 grudnia 2012 r. Obecnie stoi na stacji techniczno-postojowej Kabaty. Pełni on przede wszystkim rolę pojazdu szkoleniowego. Część elementów, np. niektóre poręcze, elementy okablowania, niektóre siedzenia, miejsca dla rowerów, czy podesty dla niepełnosprawnych, itd. będą montowane na miejscu w Warszawie.

W najbliższym czasie dedykowani eksperci Siemensa i Newagu będą prowadzić instruktaż, tak by pracownicy Metra Warszawskiego mogli zapoznać się z konstrukcją pojazdu i jego poszczególnymi elementami, „nauczyć” się obsługi nowego pociągu, poznać go i zobaczyć, jak odbywa się montaż jego elementów. Zespół serwisowy pracowników Metra Warszawskiego liczyć będzie około 300 osób i szczególnie istotne jest, aby mogły one zapoznać się z nowym pojazdem.

Poniżej prezentujemy mapkę jak dotrzeć do stacji na warszawskich Kabatach, gdzie będzie prezentowany pojazd:

Wszystkie 18 pociągów powinno dotrzeć do metra do końca 2013 roku. Pociągi z pierwszych dostaw będą przewozić pasażerów I linii warszawskiego metra, zaś następne będą obsługiwać odcinek centralny II linii.

Inspiro będzie rozwijał prędkość maksymalną 90 km/h. Pojazd napędzają silniki AC asynchroniczne klatkowe typu 1TB2006-0GA02. W pojeździe będzie ich 16.
Charakterystyczną cechą jest energooszczędna konstrukcja, w skład której wchodzą

  • aluminiowa konstrukcja pudła wagonu,
  • hamowanie z dużym udziałem rekuperacji,
  • silniki asynchroniczne zasilane z falownika o wysokiej sprawności,
  • systemy wspomagające oszczędną jazdę,
  • optymalizacja zużycia energii wykorzystywanej na potrzeby nietrakcyjne (automatyczna regulacja wentylacji dostosowana do zapełnienia wagonu, oświetlenie LED przedziału pasażerskiego),
  • ciepły guzik,
  • duży udział części poddawanych recyklingowi.

Ponadto pociąg jest wyposażony w rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom na wózkach oraz sześć monitorów LCD wyświetlających informacje pasażerską. Pojazd standardowo wyposażony będzie w monitoring wizyjny. Maszynista będzie miał możliwość podglądu sytuacji na peronie na 200 m przed stacją.